عضو فراکسیون امید در مجلس:

زمانی به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه انتقاد داشتم اما الان با آنها موافقم/ مسئولین دنبال حفظ محبوبیت بدون هزینه دادن هستند/ حکایت مجلس ما از هر دری سخن گفتن است

۱۳۹۸/۰۹/۰۶ - ۰۵:۰۳:۵۳
کد خبر: ۹۲۸۵۹۳
زمانی به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه انتقاد داشتم اما الان با آنها موافقم/ مسئولین دنبال حفظ محبوبیت بدون هزینه دادن هستند/ حکایت مجلس ما از هر دری سخن گفتن است
عضو فراکسیون امید در مجلس گفت: وقتی همه چیز رها شود و هر کس از هر دری سخن بگوید، سنگ روی سنگ بند نمی شود که حکایت مجلس ما، هم همین است.

«جلال میرزایی» نماینده مردم ایلام و عضو فراکسیون امید مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا با تاکید بر اینکه "جنگ و مقابله با دولت به ضرر جامعه است" گفت: زمانی به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه انتقاد داشتم و نظرم این بود که چارچوب صحبت های ائمه جمعه را نباید برایشان از نهادی بالاتر مشخص کنند، اما وقتی که به مجلس آمدم متوجه شدم تصمیم درست را در انجا گرفته اند. باید چارچوبی وجود داشته باشد؛ وقتی همه چیز رها شود و هر کس از هر دری سخن بگوید، سنگ روی سنگ بند نمی شود که حکایت مجلس ما، هم همین است.

او ادامه داد: در مجلس شاهد هستیم، موضع گیری هایی که مطرح می شود، مقدمه آن با موخره در تضاد است. از یک طرف می گویند چرا دولت این تصمیم را گرفته در انتها می گویند بله این تصمیم درست بوده است بلکه ما نسبت به شیوه آن، نظر دادیم. باید تناقض ها برطرف شود اینکه صرفا مشکلات مردم بیان شود، کافی نیست؛ باید موقیعت شناس باشیم و بیان مشکلات در هر شرایطی، درست نیست. در شرایطی که جامعه ملتهب است نباید التهابات ها بیشتر شود.

میرزایی گفت: بیماری که وجود دارد، تلاش برای کسب محبوبیت و حفظ محبوبیت است در حالیکه  اصول و شیوه صحیح مملکت داری این است که مسئولان با مسئولیت شناسی، دنبال حل مشکلات باشند. گاهی تصمیمات برای حل مشکلات گرفته می شود که مستلزم دادن هزینه های کوتاه مدت است. مدیر باید ابروی خود را برای حفظ منافع مردم هزینه کند. مسئولین دنبال حفظ محبوبیت بدون هزینه دادن هستند، برخی بجای گرفتن تصمیمات درست و منطقی مشکلات را بیان می کنند تا وجهه انها در افکار عمومی حفظ شود، این اسیب جدی است و باید از آن فاصله گرفت. 

او در خصوص استیضاح های پی درپی مجلس گفت: نمایندگان نگاهشان به انتخابات اسفند است بنابراین در راستای جلب نظر مردم هر کاری را می کنند. مردم به دنبال استیضاح نیستند، مردم انتظار دارند نماینده با مسئولین و دولت برای حل مشکلات تعامل و کمک کند. در نهایت آن چیزی که مردم بر آن قضاوت می کنند، نیت زمامدار نیست عملکرد نماینده هاست. صحبت ها دو روز بر روی مردم تاثیر دارد مردم منتظر تغییر در زندگیشان هستند نه صحبت ها، ما این تغییر را نمی بینیم.

میرزایی درباره شانه خالی کردن برخی مسئولین از تصمیم افزایش قیمت بنزین مطرح کرد: برخی مسئولین صرفا دنبال کسب محبوبیت هستند در صورتی که کشور برای برون رفت، نیاز به مدیران شجاع دارد که حاضر باشند، برای مشکلات از محبوبیت خود هزینه کنند.

او در پایان مطرح کرد: رویکرد آقایان رویکرد درستی نبود، جامعه در آینده قضاوت درستی در مورد این افکار ندارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز