اذعان نشریه صهیونستی ها آرتص:

ایران توانسته شوک اولیه تحریم‌ها را پشت سر بگذارد

۱۳۹۸/۰۹/۰۵ - ۲۰:۰۴:۴۶
کد خبر: ۹۲۸۶۹۸
ایران توانسته شوک اولیه تحریم‌ها را پشت سر بگذارد
نشریه صهیونستی ها آرتص نوشت؛ ایران توانسته شوک اولیه تحریم ها را پشت سر گذاشته و به نقطه تثبیت برسد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، «دیوید روزنبرگ»، تحلیل گر نشریه بلومبرگ در نشریه صهیونیستی هاآرتص مقاله ای را خصوص تحلیل شرایط کنونی اقتصاد ایران منتشر کرد و نوشت: آمارهای اقتصادی از جمله تورم، فروش نفت، سرمایه گذاری و.. ایران گرچه شرایط بدی را نشان می دهند اما این تصور که ایران در شرایط بحرانی است، گمراه کننده خواهد بود.

برای این ادعا دلایلی وجود دارد: ابتدا اینکه ایران مانند کشورهای حاشیه خلیج فارس یعنی عربستان و امارات اقتصاد کاملا وابسته به نفت ندارد. در  ایران کمتر از یک پنجم تولید ناخالص داخلی و نیمی از صادرات برپایه نفت و مشتقاتش بوده است.

به همین ترتیب نیز استخدام و به کارگیری نیروی انسانی در بخش نفت خیلی زیاد نیست. بنابراین در حالیکه تحریم های نفتی فشار اولیه ایجاد کرد اما منجر به توقف فعالیت اقتصادی در این کشور نشد.

احتمالا تحریم ها منجر به تقویت اقتصاد ایران نیز خواهد شد. این کشور پایگاه صنعت و کشاورزی است. بخش صنعتی بازار محلی دارد که تولیداتش توسعه می یابد و در نتیجه استخدام نیرو در این بخش افزایش یافت و نرخ ارز نیز تثبیت شده است.

گزارش های حاکی از این است که کالاهای ایرانی جای خود را در فروشگاه و انبارهای کشورهای منطقه باز کرده است. شاید اقتصاد مقاومتی ایران نتواند معجزه کند اما به خوبی توانسته شوک اولیه ناشی از تحریم ها را پشت سر بگذارد و به نقطه تثبیت برسد.

پیش بینی ها برای ایران نیز همین مسیر را نشان می دهد برای مثال صندوق بین الملل پول معتقد است گرچه اقتصاد ایران در سال 2019 منقبض می شود اما پس از آن و با همین شرایط تحریمی هم ایران می تواند به رشد برسد و تورم به نرخ 20 درصد سالیانه برسد. در نتیجه شواهد نشان می دهد کاخ سفید نمی تواند به هدف خود یعنی تغییر حکومت ایران برسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز