وزیر نیرو:

بزرگترین نیروگاه بادی کشور امروز افتتاح می‌شود/ آمادگی کامل، برای سیلاب‌های محتمل داریم

۱۳۹۸/۰۹/۰۶ - ۱۲:۰۹:۵۸
کد خبر: ۹۲۸۹۱۲
بزرگترین نیروگاه بادی کشور امروز افتتاح می‌شود/ آمادگی کامل، برای سیلاب‌های محتمل داریم
وزیر نیرو گفت: امروز عصر به مناسبت سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی بزرگترین نیروگاه بادی کشور با ظرفیت بیست توربین دو و نیم مگاوات در شهرستان میانه افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «رضا اردکانیان»، وزیر نیرو،  در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: امروز خوشبختانه مصوبه شورای عالی اداری که دو ماه پیش مبنی بر یکپارچه سازی شرکت های فاضلاب شهری و روستایی، جهت تسریع در آب رسانی به روستاها ابلاغ شده بود، به تصویب هیات دولت رسید تا در جهت داشتن یک شرکت به جای دو شرکت در هر استان، برای آب و فاضلاب روند یکپارچه سازی وظایف این دو شرکت را دنبال کنیم. امروز عصر به مناسبت سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی بزرگترین نیروگاه بادی کشور با ظرفیت بیست توربین دو و نیم مگاوات در شهرستان میانه افتتاح می‌شود که ۹۶۰ میلیارد تومان برای آن سرمایه‌گذاری شده و ساخت و طراحی بخش عمده‌ای از آن داخلی، است.

وی افزود: در ادامه پویش الف-ب ایران، طرح آب رسانی به شهرستان داراب فارس به بهره برداری می‌رسد. هفته آینده میزبان دبیرکل اتخحادیه اوراسیا خواهیم بود که برای برگزاری همایشی در تهران، حضور می یابند. برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی تاجیکستان ر ا بعد سال ها وقفه در تهران برگزار می کنیم. همچنین شورای حکام منطقه ای آب را با حضور وزرای آب کشورهای منطقه، در پایان هفته آینده در تهران خواهیم داشت. 

اردکانیان در پاسخ به این پرسش که مدیریت منابع آب در وزارت نیرو در فصل های پربارش چگونه است، گفت: مطابق پیش بینی هواشناسی فصل پاییز امسال نرمال خواهد بود و متوسط بارندگی ۳۵ سال اخیر تکرار می‌شود ولی ما تا ۴ آذر ماه بیش از ۳۲ درصد از متوسط بلندمدت بارش بیشتری داشتیم و البته نسبت به پارسال حدود ۴۰ درصد کمتر بارش داشته ایم. این طبیعی است چرا که پارسال یک سال حدی بود. البته ما آمادگی کامل را برای سیلاب های محتمل داریم و به کار روی مهندسی رودخانه‌ و کناره بندی های لازم که در هزاروصد رودخانه اصلی کشور با اولویت در دستور کار قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز