روی تردمیل مجلس چه می‌گذرد؟

۱۳۹۸/۰۹/۰۹ - ۰۵:۱۰:۰۰
کد خبر: ۹۲۹۴۰۹
روی تردمیل مجلس چه می‌گذرد؟
اخیرا تصاویری از مجلس منتشر می‌شود که زبان گویای وضعیت امروز کشور است. نمایندگانی که قوس انتهایی مجلس را محل مناسبی برای پیاده‌روی و گپ و گفت انتخاب کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ اخیرا تصاویری از مجلس منتشر می‌شود که زبان گویای وضعیت امروز کشور است؛ نمایندگانی که قوس انتهایی مجلس را محل مناسبی برای پیاده‌روی و گپ و گفت انتخاب کرده‌اند. جریان از این قرار است که عده‌ای از نمایندگان ملت با نصب اپلیکیشنی که میزان قدم‌های آنها و کالری سوخت شده را نشان می‌دهد دلواپس سلامتی خویشند و میزان توفیقات‌شان را روی صفحه موبایل به یکدیگر نشان داده و خوش و بش و گپ و گفتی دارند و لابد در این اثنا، استیضاحی کلید می‌زنند و سوالاتی را طرح می‌کنند تا دستی هم بر آتش داشته باشند.

هفته گذشته «رضا اردکانیان»، وزیر نیرو، برای پاسخ به سوالات نمایندگان در مجلس حاضر شد. عکسی که از جلسه سوال و پاسخ مجلس بیرون افتاد، بسیار تامل‌برانگیز است. در این عکس وزیر نیرو در گرماگرم پاسخ به سوالات نمایندگان است و اما نمایندگان ملت در عالمی دیگر، سیر می‌کنند و به قول شاعر معاصرمان «هیچکس با هیچکس سخن نمی‌گوید که خاموشی به هزار زبان در سخن است» تصویر به قدری دلالت‌مند است که زبان از شرح، قاصر می‌ماند.

61493436

با «شهاب‌الدین بی‌مقدار»، نماینده مردم تبریز، که دست بر قضا تصویر او نیز بر روی تردمیل مجلس ثبت شده در این‌باره صحبت کردیم، او ضمن تایید خبر پیاده‌روی نمایندگان مجلس در ساختمان خانه ملت به خبرنگار برنا می‌گوید: «من پیاده‌روی نمی‌کردم دو نفر دیگر بودند، من داشتم می‌رفتم روی صندلی خودم بنشینم. چند نفر از نمایندگان هستند که پیاده‌روی می‌کنند.»

او با بیان اینکه از نام بردن پیادگان معذور است با خنده و با زبان طنز می‌پرسد: «حالا این مسئله خیلی مهم است؟ نمایندگان می‌خواهند سلامتی‌شان را حفظ کنند! حین راه رفتن نطق‌ها را گوش می‌دهند. آنچه که باید از مجلس به بیرون درز کند، نمی‌کند. من اپلیکشین را ندیدم و کسی به من چنین چیزی را نشان نداده است.»

13980905000684637103773926338241_75235_PhotoT

نماینده مردم تبریز در ادامه می‌گوید: «شما خبرنگاران دنبال چه چیزهایی می‌روید؟! از نماینده درباره سیاست‌های کلی مملکت سوال بپرسید. دوستان سرگرم هستند دیگر!»

موضوع عکس اردکانیان در مجلس را با او در میان گذاشتم و او در پاسخ می‌گوید: «خب نه سوال‌ها سوالات درستی است و نه سوال‌کننده درست سوال می‌پرسد و نه جواب‌دهنده درست جواب می‌دهد. چیزهایی را از قبل آماده کرده‌اند و در مجلس می‌خوانند.»

از او پرسیدم اگر نمایندگان به چنین چیزی واقفند پس چرا وزرا به مجلس فراخوانده می‌شوند؟ بی‌مقدار پاسخ می‌دهد: «نماینده‌ها مثلا می‌خواهند قدرتی نشان دهند.» مکالمه با خنده و حرف‌های نگفته‌ بسیار به پایان می‌رسد.

این حواشی شاید در نگاه اولیه بی‌ارزش و حاشیه باشند اما سفیدخوانی آن نشان می‌دهد که متن مجلس به دور از حواشی آن نیست. نمایندگان در حالی روی دور تند تردمیل مجلس دغدغه‌مند سلامتی‌شان هستند که چند صندلی آن سوتر، استیضاح سه وزیر کلید خورده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز