اتهام زنی تازه آمریکا به روسیه در خصوص سوریه

۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۲۱:۳۵:۳۹
کد خبر: ۹۲۹۴۵۸
اتهام زنی تازه آمریکا به روسیه در خصوص سوریه
آمریکا در ادعایی تازه، روسیه را متهم به همکاری با سوریه در پنهان کردن آثار استفاده از تسلیحات شیمیایی کرد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا به نقل از رویترز، آمریکا روز پنج شنبه مدعی شد که روسیه به سوریه در پنهان کردن استفاده از سلاح‌های شیمیایی کمک کرده و از این طریق، اقدام سازمان منع تسلیحات شیمیایی را برای شناسایی عوامل مسئول در حملات شیمیایی در این کشور تضعیف کرده است.

مطرح کردن این ادعا‌ها از سوی «کنت وارد» نماینده آمریکا در سازمان منع تسلیحات شیمیایی، با تکذیب سریع از سوی مسکو همراه شد.

مسکو اخیرا با استناد به اسناد و ایمیل‌های دو تن از کارکنان سازمان منع تسلیحات شیمیایی اعلام کرد این نهاد، گزارش نهایی خود در ماه مارس در خصوص استفاده از گاز کلر در حمله سال ۲۰۱۸ به دومای سوریه را دستکاری کرده و بخش‌های مهمی از آن را حذف کرده است.

پایگاه ویکی لیکس افشا کرد نسخه ویرایش شده از گزارش حقیقت یاب سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره حمله آوریل سال ۲۰۱۸ به دوما در سوریه تعمدا دستکاری و نتایج غلطی در خصوص تحقیقات تیم این سازمان ارائه شده است.

پیشتر اعلام شد بررسی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در ماه مارس نشان داد که به احتمال زیاد در حملات آوریل سال ۲۰۱۸ به شهر دوما از گاز شیمیایی کلر استفاده شده است. سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه در آوریل سال ۲۰۱۸ به بهانه استفاده از تسلیحات شیمیایی از سوی دولت دمشق، تجاوز هوایی را علیه سوریه ترتیب دادند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز