ارتباط یک عضو ارتش آلمان با نئونازی‌ها

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۱۸:۴۷:۳۵
کد خبر: ۹۳۰۶۹۲
ارتباط یک عضو ارتش آلمان با نئونازی‌ها
فرمانده نیروهای ویژه (KSK) ارتش آلمان در رابطه با یک رسوایی مرتبط با نئونازی‌ها در مظان اتهام قرار گرفت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، روزنامه آلمانی «بیلد آم زونتاگ» یکشنبه در گزارشی نوشت: این رسوایی با یک افسر عضو این فرماندهی مرتبط است که به دلیل دخالت در اتفاقات افراطی راستگرایانه آلمان، مورد ظن قرار دارد.

ظن و تردید نسبت به این مقام نظامی پس از عملیات اطلاعاتی سرویس ضد اطلاعات ارتش آلمان بالا گرفت.

افسر مزبور که در ماموریت افغانستان نیز انجام وظیفه کرده، پس از افشا شدن فعالیت‌هایش از طرف یک خبرچین، زیر ذره بین سرویس ضد اطلاعات ارتش آلمان قرار گرفت.

سرویس ضد اطلاعات ارتش آلمان توصیه کرد که این افسر بی درنگ از فرماندهی نیروهای ویژه کنار گذاشته شده و از خدمت در نیروهای مسلح متحد این کشور منع شود. وی قرار است این هفته پست خود را تحویل دهد.

سخنگوی وزارت دفاع آلمان، انجام تحقیقات در مورد این فرد را مورد تائید قرار داد.

همچنین دو نظامی دیگر در فرماندهی نیروهای ویژه به دلیل فعالیت‌های افراطی راستگرایانه در رادار نیروهای مسلح متحد آلمان قرار دارند. این دو متهم هستند که در یک میهمانی خصوصی، سلام هیتلر را نشان داده‌اند.

براساس این گزارش، ‌ نمایش سلام هیتلر و دیگر نمادهای نازی در آلمان، غیرقانونی است.

یکی از این دو نظامی، ‌از خدمت معلق شد و اجازه پوشیدن یونیفرم نظامی را ندارد. تحقیقات در مورد فرد دوم، همچنان جریان دارد.  

فشار بر ارتش آلمان با متهم شدن شماری از نظامیان ارتش به انجام فعالیت‌های افراطی راستگرایانه افزایش یافته است.

فرماندهی نیروهای ویژه ارتش مسؤل نجات افرادی است که ربوده شده، گروگان گرفته شده‌اند یا با تهدیدهای تروریستی در خارج از کشور مواجه هستند.

نگرانی‌ها در مورد حرکات افراط گرایی راستی‌ها یا نئونازی در میان رده‌های ارتش پس از آن شدت گرفت که یک افسر نظامی آوریل ۲۰۱۷ حمله تروریستی راستگرایانه‌ای را طراحی کرد، ‌ به این امید که مسئولیت آن بر  دوش افراطیون اسلامگرا افتد.

در این بین، ‌ زنگ خطر راستگرایی در آلمان به صدا درآمده است. شورای شهر درسدن در شرق آلمان چندی پیش با تصویب قطعنامه‌ای در محکومیت اقدامات ضد دموکراتیک و افزایش دیدگاه‌ها و خشونت‌های افراطی راستگرایانه، «وضع اضطراری نازی» در این شهر اعلام کرد.

شهر درسدن با رشد جنبش‌های راستگرایانه در آلمان ارتباط دیرینه‌ای دارد. در اوایل سال‌های ۱۹۹۰، گروه‌های نئونازی شروع به برگزاری تجمعاتی در این شهر کردند.

درسدن، مأمن گروه ضد مهاجرتی «پگیدا» و حزب راستگرای «آلترناتیو برای آلمان» است؛ حزبی که بیش از ۱۷ درصد از آرای انتخابات سال جاری شورای شهر درسدن را از آن خود کرد.

برلین نیز به تازگی بر شدت تمهیدات سخت‌گیرانه خود علیه گروه‌های راست افراطی افزوده است؛  ‌به طوری که کابینه آلمان آبان ماه قوانینی برای مقابله با خشونت سیاسی جناح راست به‌ تصویب رساند که شامل اجرای مقرراتی سخت‌تر در زمینه مالکیت سلاح و نظارت بیشتر بر انتشار مطالب نفرت‌انگیز در اینترنت می‌شود. این تصمیم جدید دولت آلمان در واکنش به افزایش جرم و جنایت گروه‌های راست که از نفرت نشأت می‌گیرد، اتخاذ شده است.

بر اساس اعلام دولت آلمان، حدود ۹۰ درصد از یکهزار و ۸۰۰ حادثه ثبت شده علیه یهودیان در سال گذشته، از سوی حامیان دیدگاه‌های راست افراطی روی داده است.

آلمان ۲سال پیش قانونی را تصویب کرد که زمینه جریمه نقدی رسانه‌های اجتماعی به ارزش ۵۰ میلیون یورو به دلیل حذف نکردن مطالب مروّج نفرت را فراهم می‌کند.۹۱۰۹

این قانون، فیس بوک را برآن داشت هزاران پست مروّج نفرت را که در این رسانه منتشر شده است، حذف کند.

آژانس اطلاعات داخلی آلمان تخمین زده است که حدود ۲۴ هزار و ۱۰۰ افراطی راستگرا در این کشور زندگی می‌کنند که تقریباً نیمی از آنها به طور بالقوه خشونت‌گرا هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز