سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق:

مرزهای مشترک عراق و سوریه به طور کامل امن است

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۱۹:۴۷:۱۴
کد خبر: ۹۳۱۲۲۷
مرزهای مشترک عراق و سوریه به طور کامل امن است
سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز (دوشنبه) گفت که مرزهای مشترک عراق و سوریه به طور کامل امن است و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، خبرگزاری رسمی عراق (واع) نوشته است، سرلشکر «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق تأکید کرد که ارتش این کشور در نقاط مرزی با سوریه حضور دارد و نیروهای مرزبانی با همکاری "الحشد الشعبی" (بسیج مردمی عراق) با همه توان و امکانات امنیت مرزها را تأمین می کنند.

این مقام ارشد نظامی عراق خاطرنشان کرد که وزارت دفاع این کشور تمامی تجهیزات لازم را برای رصد تحرکات در نقاط مرزی نصب کرده و ارتش عراق با همکاری ائتلاف بین المللی، پروازهای شناسایی و تبادل اطلاعات در خصوص کمین های تروریست ها را انجام می دهند.

در همین حال، الحشد الشعبی عراق روز دوشنبه هشدار داد که عناصر گروه تروریستی داعش ظرف روزهای اخیر با سوء استفاده از اوضاع امنیتی و سیاسی کشور، حملاتی در برخی استان های عراق انجام دادند و با توجه به شرایط کنونی کشور، احتمال بازگشت آنها به عراق وجود دارد.

هیأت الحشد الشعبی همچنین درباره تحرکات و فعالیت های دشمن در استان های موصل، صلاح الدین، الانبار، دیالی، کرکوک و اطراف بغداد هشدار داد و اعلام کرد؛ تروریست ها سعی دارند روستاها و شهرهایی که پیش‌تر تحت نفوذشان بود را پس بگیرند.

عراق در دسامبر ۲۰۱۷ (آذر ۹۶) از پیروزی کامل بر گروهک تروریستی داعش خبر داد اما نیروهای عراقی همچنان در برخی مناطق، درگیری‌ های پراکنده ‌ای با باقی مانده این گروهک تروریستی یا همان هسته های خفته داعش دارند.​

نظر شما