اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد با ترامپ دیدار می‌کنند

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۲۱:۱۲:۳۲
کد خبر: ۹۳۱۲۵۲
اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد با ترامپ دیدار می‌کنند
ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد در ماه دسامبر به آمریکا رسید که یکی از برنامه‌های آن، دیدار 15 عضو این شورا با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، کلی کرافت نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد پس از نشست غیرعلنی این شورا برای تصمیم گیری درباره برنامه های شورای امنیت در ماه دسامبر به خبرنگاران گفت: این دیدار در روز پنج شنبه انجام خواهد شد.

وی برخلاف نمایندگی سایر کشورها، برگزاری نشست خبری خود به منظور تشریح دستور کار شورا در این ماه را به روز جمعه و پس از دیدار با رئیس جمهوری آمریکا موکول کرد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد همچنین از سفر اعضای شورای امنیت به ایالت کنتاکی پس از دیدار با ترامپ خبر داد. این ایالت محل اقامت کرافت است و قرار است اعضای شورای با فرماندار دیدار و در برنامه‌های ورزشی و تفریحی شرکت کنند.

مطابق قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد، دبیرکل این سازمان هم باید گزارش 6 ماهه دوم سال 2019 درباره چگونگی اجرای این قطعنامه را به شورای امنیت ارائه دهد که پیش بینی می شود نشست مربوطه در نیمه دوم این ماه برگزار شود.

آمریکا بارها کوشیده است اعضای شورای امنیت را به تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی مندرج در این قطعنامه متقاعد کند که در سال 2020 به پایان می رسند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز