رئیس دفتر رئیس جمهور:

رئیس جمهور اواخر آذر به مالزی و ژاپن می‌رود/ ما از ممنوع الخروج بودن پیوندی اطلاعی نداشتیم/ برخی دوستان که قصد ورود به مجلس دارند، دیوار کوتاه‌تر از دولت پیدا نمی‌کنند

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۱۲:۳۶:۳۲
کد خبر: ۹۳۲۰۳۲
رئیس جمهور اواخر آذر به مالزی و ژاپن می‌رود/ ما از ممنوع الخروج بودن  پیوندی اطلاعی نداشتیم/ برخی دوستان که قصد ورود به مجلس دارند، دیوار کوتاه‌تر از دولت پیدا نمی‌کنند
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور اواخر آذر به کشور‌های مالزی و ژاپن سفر می‌کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمود واعظی»، رئیس دفتر رئیس جمهور، روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در پاسخ به خبرنگاران، ادامه داد: باید فردی که انتقاد و اعتراضی دارد، آزاد باشد و حساب آشوبگران و افرادی که با سلاح گرم و سرد بدنبال ایجاد ترس هستند از مابقی جدا است.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره سفر وزیر خارجه عمان به ایران و اینکه حامل پیامی برای جمهوری اسلامی بوده است، گفت: وزیر خارجه عمان حامل پیام برای همکاری دو جانبه و منطقه ای بود و از طرح صلح هرمز حمایت کرد که فرصت خوبی است با توجه به روابط تاریخی دو کشور در مسایل منطقه همکاری ها گسترش یابد.

واعظی با بیان اینکه وزیر خارجه عمان اعلام کرد که این کشور بنا دارد روابط اقتصادی با ایران توسعه یابد و در هفته جاری وزیر صنایع عمان به همراه ۴۰ شرکت بزرگ عمانی برای تشکیل کمیسیون مشترک به ایران سفر می کنند، تصریح کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همکاری نزدیک و حسن همجواری با همسایگان است و علاقه مندیم این روابط نزدیک را با همه همسایگان داشته باشیم.

خبرنگاری پرسید: نیروهای نظامی اعلام کردند که اعتراضات ۴۸ ساعت بیشتر طول نکشیده است و چرا در این ۳ هفته اخیر دولت آمار تجمیع شده ای از کشته شدگان و بازداشتی ها ارایه نکرده است؟

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: این تنها کار دولت نیست و همه قوای کشور و نیروی انتظامی و سپاه در جمع شدن این مشکل تلاش کردند و در صورت تجمیع اطلاعات، ارایه خواهند کرد که اولین سری اطلاعات در اخبار اعلام شد و با کامل شدن به مردم اطلاع رسانی می شود.

واعظی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آمار تخریب ها در بانک ها، موسسات و فروشگاه های زنجیره ای به صورت جز به جز اعلام شد و حال این ابهام بوجود آمده که چرا آمار بازداشتی ها هنوز اعلام نشده است، تاکید کرد: آمار بازداشتی ها اعلام شده و خواهد شد و در جلسه سخنگوی قوه قضاییه  حتما سوال کنید که  هدف سخنگوی قوه قضاییه هم اطلاع رسانی بیشتر است و بنا بر این است که با کامل شدن همه آمار در دولت و قوه قضاییه و نیروهای مختلف به اطلاع مردم برسد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره اقدامات برخی در کشور برای ضربه زدن به دولت و پایین کشیدن رئیس جمهور، تصریح کرد: این مطلب جدیدی نیست و همیشه در شش سال گذشته با این پدیده مواجه بودیم که انتخابات تمام شده است اما رقابت های انتخاباتی تمام نشده است و صف بندی های انتخاباتی ادامه پیدا کرده است.

واعظی با اشاره به انتخابات اسفند ماه مجلس شورای اسلامی و بیان اینکه عده ای که علاقمند به حضور مجلس هستند و یا می خواهند همفکران آنها به مجلس راه یابند، دیواری کوتاهتر از دیوار دولت پیدا نمی کنند، تصریح کرد:  دولت همیشه از انتقاد سازنده استقبال می کند اما عده ای از این فضایی که دولت بوجود آورده تا مردم، رسانه و جریان های سیاسی نقد کنند، پا فراتر گذاشته و تخریب و اتهام زنی می کنند که امیدواریم شرایط خاص کشور را درک کنند.

رئیس دفتر ئیس جمهوردر پاسخ به سوالی درباره بازداشت رئیس مستعفی هلال احمر و قصد وی برای خروج از کشور، گفت: بله قصد خروج از کشور داشتند و چند روز قبل از ما اجازه گرفتند تا در اجلاسی در ژنو شرکت کنند و موافقت کردیم اما من نمی دانستم  و امروز شنیدم که آقای پیوندی ممنوع الخروج بوده و در صورت اطلاع از این موضوع قطعا اعلام می کردیم که معاون آقای پیوندی به این سفر عزیمت کند و موضوع بازداشت آقای پیوندی را نیز در جلسه دولت شنیدم.

واعظی در پاسخ به سوالی درباره قطعی اینترنت در استان سیستان و بلوچستان، گفت: این موضوع هیچ ارتباطی به اتفاقات هفته قبل ندارد.ملاحظاتی وجود دارد و به محض حل این مسایل اینترنت سیستان و بلوچستان وصل خواهد شد.

خبرنگاری پرسید: یک رسانه ژاپنی مدعی شد که سفر دکتر روحانی به ژاپن به درخواست رئیس جمهور و ایران بوده که چنین درخواست و سفری را تایید می کنید؟

واعظی پاسخ داد: ماهاتیر محمد از دکتر روحانی برای سفر به این کشور در اواخر ماه جاری دعوت داشتند و با رایزنی های انجام شده و ارسال دعوت نامه ها، این سفر پذیرفته شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به سفر شینزو آبه به جمهوری اسلامی ایران و دعوت از دکتر روحانی برای سفر به ژاپن، افزود: معمولا همه کشورها با توجه به دوری فاصله بین دو کشور تلاش بر تجمیع سفر می کنند که در رفت و آمد صرفه جویی شود لذا اعلام کردیم که آمادگی داریم تا پاسخ مثبت دهیم و فرستاده ویژه ژاپن در ملاقات با دکتر روحانی هم پیام آقای آبه را آوردند و احتمالا این سفر انجام شود و به مالزی و ژاپن سفر کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز