معاون اول رییس‌جمهوری:

طرح‌های آبی و خاکی کشور از افتخارات نظام و دولت است

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۱۴:۱۴:۵۵
کد خبر: ۹۳۲۰۹۴
طرح‌های آبی و خاکی کشور از افتخارات نظام و دولت است
معاون اول رییس‌جمهوری گفت: طرح‌های عظیم آبی و خاکی کشور از افتخارات نظام و دولت است که با موافقت مقام معظم رهبری و برداشت ۸ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی آغاز شد و باید همه تلاش خود را به کار گیریم تا این طرح‌ها تا حد امکان پیش از پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «اسحاق جهانگیری»، معاون اول رییس جمهوری، در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح‌های آبی و خاکی غرب کشور که ظهر روز چهارشنبه به ریاست وی برگزار شد، اظهار داشت: اجرای طرح‌های آبی و خاکی غرب کشور یکی از شاخص‌ترین کارهای دولت تدبیر و امید است که کمتر هم درباره آنها اطلاع رسانی شده است.

وی افزود: طرح‌های عظیم آبی و خاکی کشور از افتخارات نظام و دولت است که با موافقت مقام معظم رهبری و برداشت ۸ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی آغاز شد و باید همه تلاش خود را به کار گیریم تا این طرح‌ها تا حد امکان پیش از پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسند.

معاون اول رییس جمهوری بیان کرد: اجرای این طرح‌ها باید به صورت جامع پیگیری شود تا اگر سدی به بهره‌برداری رسید، شبکه‌های پایین دستی توزیع آب آن نیز آماده شده باشد. همچنین تلاش کنید تا تونل انتقال آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه نیز سریع‌تر به بهره‌برداری برسد چرا که تثبیت و احیای این دریاچه یکی از برنامه‌های مهم دولت بوده و هست.

محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه که عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی، رضا اردکانیان وزیر نیرو و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند، گفت: همه تلاش خود را می‌کنیم تا طرح‌هایی که ۸ میلیارد دلار برای اجرای آنها از صندوق توسعه ملی برداشت شده است، برای تامین مبالغی اندک نیمه تمام باقی نمانند.

وزیر نیرو نیز در این جلسه خواستار تسریع در تامین منابع مالی این طرح‌ها شد و آمادگی این وزارتخانه را در بکارگیری تمامی امکانات برای به بهره‌برداری رساندن هر چه سریعتر طرح‌های آبی و خاکی غرب کشور اعلام کرد.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر نمایندگان دستگاه‌های ذیربط، مقرر شد سازمان برنامه و بودجه کشور برای تسریع در روند اجرای طرح های آبی و خاکی غرب کشور نسبت به تامین منابع مالی اقدام کند و نتیجه را گزارش کنند.

نظر شما