یک فعال سیاسی اصولگرا:

مازاد بنزین و گازوئیل در مرزها با نرخ کشور مقصد بفروش می‌رسد/ استیضاح روحانی به مجلس یازدهم هم نمی‌رسد چه برسد به مجلس دهم

۱۳۹۸/۰۹/۱۵ - ۰۵:۳۱:۴۳
کد خبر: ۹۳۲۴۳۱
مازاد بنزین و گازوئیل در مرزها با نرخ کشور مقصد بفروش می‌رسد/  استیضاح روحانی به مجلس یازدهم هم نمی‌رسد چه برسد به مجلس دهم
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: در بحث قاچاق، برای اولین بار کمیسیون تلفیق اجازه داد در مرزهای شمال، جنوب، شرق و غرب، مازاد بنزین و گازوئیل با نرخ کشور مقصد بفروش برسد، این یعنی درآمد برای خزانه.

«محسن کوهکن»، فعال سیاسی اصولگرا، در گفتگو با خبرنگار برنا درباره وضعیت معیشتی مردم اظهار کرد: مجلس باید برای معیشت مردم به دو مسئله توجه کند. یکی سند دخل و خرج کشور که قانون بودجه است. در قانون بودجه می گوییم این مقدار درآمد از نفت، مالیات و خدمات داریم. نفت تابع تعاملات و ضوابط خارجی بوده و جهانی است و باید درآمد آن را کنار بگذاریم. اما در بخش خدمات و مالیات، اگر نگاه به سمت مالیات بر درآمد باشد، خوب است.

او در ادامه افزود: برای کمک به وضعیت معیشتی مردم، باید معافیت‌ها کم شود و آنهایی که در دایره دادن مالیات نیستند، شناسایی شوند. همچنین باتوجه به تورم نسبت به درآمد، هزینه کارمندان که برهم می‌خورد، حذف معافیت مالیاتی برای آنها بالا برود. یعنی وقتی معافیت مالیاتی بالا می‌رود، این موضوع افزایش تورم را در حقوق ماهیانه جبران می‌کند. باید امسال قانون بودجه و لایحه را ببینیم و مورد به مورد برای بهبود وضعیت معیشتی، اقدام کنیم.

نماینده مجلس دهم اظهار کرد: در بحث قاچاق، برای اولین بار کمیسیون تلفیق اجازده داد تا در مرزهای شمال، جنوب، شرق و غرب، مازاد بنزین و گازوئیل با نرخ کشور مقصد بفروش برسد، این یعنی درآمد برای خزانه. اگر خزانه درآمد داشته باشد، این درآمد را به مناطق دور می برید و نیازمندی‌های مناطق دور مانند مدرسه، جاده، بیمارستان و .. را حل می‌کنید، پس فلش به سمت اقشار کم درآمد است. اگر بخواهید دقیق بیاورید جایگاه مجلس در معیشت چیست، این موضوع فقط در خرید نان نیست، معنا و مفهوم آن این است که درآمدها را کاهش و هزینه‌ها را افزایش دهیم.

نماینده مردم لنجان در مجلس دهم درباره مشارکت مردم در انتخابات گفت: 40 سال بعد از انقلاب انتخاب داشتیم، این نگاه که حضور مردم چشم گیر نخواهد بود، همیشه وجود داشته است. در این موقعیت از گذشته و تا به امروز، صداوسیما و رسانه ها فعال می شدند و مردم ناراضی هم می فهمیدند که بی‌تفاوتی وضعیت را بدتر می‌کند. برخی مواقع، حضور کاندیداها براساس انگیزه در شهرستان‌ها کنار می‌رود و حمایت‌های قومیتی و معیشتی، اگر درست از آن استفاده شود تاثیرگذار می‌شود.

این نماینده اصولگرا درباره تلاش برخی برای استیضاح رئیس جمهور گفت: استیضاح روحانی به مجلس یازدهم هم نمی رسد چه برسد به مجلس دهم.

نظر شما