عضو هیات رئیسه مجلس:

اداره چنین مجلسی کار بسیار سختی است/ اظهارات رسایی، سیاسی و جناحی است/ برخی انتقادات به مجلس ناشی از ساختار پارلمانی و اداری است

۱۳۹۸/۰۹/۱۵ - ۰۵:۳۰:۳۹
کد خبر: ۹۳۲۴۷۷
اداره چنین مجلسی کار بسیار سختی است/ اظهارات رسایی، سیاسی و جناحی است/ برخی انتقادات به مجلس ناشی از ساختار پارلمانی و اداری است
عضو هیات رئیسه مجلس در پاسخ به سوالی در این باره که رسایی در زمان ثبت نام انتخابات گفت، قرار است با کلید خود همه قفل ها را باز کند و طرح استیضاح حسن روحانی را دنبال خواهد کرد، گفت: اینها تحلیل های سیاسی و برخوردهای سیاسی و جناحی است.

«علی اصغر یوسف‌نژاد»، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی برنا درباره کناره‌گیری لاریجانی از انتخابات مجلس گفت: من روسای مجلس مختلفی را تجربه کردم، ناطق‌نوری، لاریجانی و دیگر افراد. لاریجانی برای شرایط مجلس فعلی بهترین گزینه بود زیرا هوشمندی، درایت، آگاهی در قانون نویسی و تسلط در مسائل مختلف را داشت و همچنین یک انسان هوشمند و با برنامه است. اداره چنین مجلسی چند وجهی (اصلاح‌طلب، اصولگرا، مستقلین) کار بسیار سختی است زیرا از جناح‌های مختلف در آن حضور دارند. مجلس اداره نیست که در آن سلسله مراتب باشد، اداره چنین مجلسی سخت است اما لاریجانی عملکرد مثبتی داشت.

او در پاسخ به سوالی درباره تفاوت مجلس یازدهم با مجلس فعلی گفت: افراد جدید، مطلع، باسابقه و باتجریه می‌توانند به مجلس کمک کنند. ما نیاز به مجلس قوی داریم. مجلس قوی باید نماینده قوی داشته باشد. نماینده قوی باید یکسری مشخصات داشته باشد، صرف داشتن یک مدرک، رزومه و سابقه مدیریتی نمی‌توان کمکی به مجلس کرد، هرچند این شرایط هم لازم است. استقلال، مردمی بودن، شفافیت در امور از دیگر شرایط لازم است.

یوسف‌نژاد درباره اظهارت یک عضو مجمع تشخیص در این باره که اگر مجلس در راس امور نبوده به عملکرد نمایندگان برمی گردد، گفت: طبیعی است که عملکرد مجلس به نمایندگان برمی گردد و نیاز به اثبات ندارد. کلمه در راس امور بودن را کسی باید معنی کند. برخی به ناحق و عامدانه و برخی ناآگاهانه برای مجلس دهم مسئله ایجاد می کنند. مجلس دهم تا حدودی عملکرد قابل قبول داشته و از میانگین بالاتر بوده و برخی انتقادات هم به آن وارد است که به ساختار پارلمانی و اداری، برمی گردد.

یوسف‌نژاد در پاسخ به سوالی در این باره که رسایی در زمان ثبت نام انتخابات گفت، قرار است با کلید خود همه قفل ها را باز کند و طرح استیضاح حسن روحانی را دنبال خواهد کرد، گفت: اینها تحلیل‌های سیاسی و برخوردهای سیاسی و جناحی است. روحانی، مجلس و قوه قضائیه باید در یک مسیر دیده شوند. ما نمی‌توانیم مشکلات کشور را در دولت و عملکرد روحانی خلاصه کنیم. به روحانی انتقاد داریم ولی نباید همه انتقادات را متوجه رئیس جمهور کنیم، البته می شد بهتر عمل کرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا یک زن می‌تواند ریاست مجلس را بر عهده بگیرد؟ گفت: اگر کسی که لیاقت، توان، برازندگی، ظرفیت، توان مدیریتی داشته و به مسائل آگاهی داشته باشد، برای ما زن و مرد فرق، ندارد.

نماینده ساری و میاندورود در پاسخ به این سوال که آیا ساختار مجلس چنین اجازه‌ای را می دهد؟ گفت: ممکن است چنین زمینه‌ای وجود نداشته باشد اما چرا که اگر چنین کسی باشد، هیچ اشکالی ندارد.

نظر شما