عضو هیات رئیسه مجلس دهم:

شنیدم عارف در انتخابات شرکت نمی‌کند/ مگر باید برای اینکه دخترم در روزنامه‌ام کار می‌کند، توضیحی ارائه بدهم

۱۳۹۸/۰۹/۱۵ - ۱۰:۵۲:۱۸
کد خبر: ۹۳۲۶۷۹
شنیدم عارف در انتخابات شرکت نمی‌کند/ مگر باید برای اینکه دخترم در روزنامه‌ام کار می‌کند، توضیحی ارائه بدهم
عضو هیات رئیسه مجلس دهم گفت: شنیدم عارف در انتخابات شرکت نمی کند و طی بیانیه ای، این مساله را اعلام می کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «محمدعلی وکیلی»، عضو هیات رئیسه مجلس دهم، با حضور در وزارت کشور و در جمع خبرنگاران گفت:  انتقاد کردن کار ساده ای است به ویژه برای آنان که دستی در امور داشته اند. پیشتر هم گفتم، آنچه که امروز در کف خیابان است، کارنامه همه مجالس و چپ و راست است بنابراین کسی نمی تواند خودش را نسبت به وضع فعلی کشور بی تقصیر بداند. مجلس دهم کاستی خودش را داشت و در پس نهادسازی هایی که در این سالها شکل گرفت، جایگاهش را از دست داد.

او افزود: هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت در ابتدا به عنوان بازوی مجمع برای نظارت بر سیاست های کلی تشکیل شد ولی امروز در عرض مجلس و شورای نگهبان عمل می‌کند. شورای هماهنگی سران قوا که تدبیری بود برای شرایط سخت و شبه جنگی، امروز به مسائلی ورود می کند که برای شرایط جنگی نیست.

وکیلی با اشاره به مسئله بنزین گفت: درباره مصوبه بنزین نیز مجلس در گذشته و در برنامه های پنجم و ششم مجوز افزایش براساس قانون هدفمندی و در روشی پلکانی را داده بود اما اینکه شرایط کنونی اجازه افزایش 200 درصدی را میداد یا خیر، نیاز به بررسی دارد. نمایندگان مجلس باید مورد مشورت قرار می گرفتند. ما در 3 مرحله این پیشنهاد را رد کردیم ولی آقایان به جمع بندی رسیدند. در این مصوبه نه رعایت تاب آوری مردم شده و نه شرایط اقتصادی. در این شرایط نباید چنین کاری انجام می شد ولی شد. نمایندگان این مساله را گوش زد کرده بودند اما به آن عمل نشد. افزایش قیمت بنزین بر روی تورم و سایر کالاها اثر می گذارد بنابراین اگر پیام صریح رهبری نبود، این افزایش قیمت با طرح سه فوریتی نمایندگان متوقف می شد.

یک عضو فراکسیون امید تاکید کرد که شنیدم عارف نمی آید و طی بیانیه ای، این مساله را اعلام می کنند.

او در پاسخ به سوالی درباره فعالیت دختر خود در روزنامه ابتکار گفت: دختر من هم مثل خیلی از دخترهایی دیگر! مگر باید برای اینکه دخترم در روزنامه ام کار می کند، توضیحی ارائه بدهم. مگر دخترم‌ من اجازه ندارد در روزنامه پدرش در مقیاس توانش کار کند. دخترم تا روز ازدواجش در روزنامه بوده است. روزنامه بخش های مختلف دارد. دخترم در یکی از حوزه های روزنامه ام تا قبل از ازدواجش کار می کرد. تنها سهمیه ای که دخترم داشت، طرح ترافیک بود. بعد از رفتن دخترم، نامه نوشتم و گفتم، طرح ترافیک او را قطع کنید. به مسئولان نگویید بچه هایتان چرا فلانجا با حقوق ثابت مشغول هستند بلکه بگویید بچه هایتان کجا فعالیت می کنند، تا درامدهایشان مشخص باشد. قابل مذمت، این است بچه مسئولی کاری نمی کند ولی ده مدل ماشین دارد. این اقا زاده محترم از کجا اورده در بالای شهر تهران است و معروف است به ماشین باز. نباید حساسیت بی خودی در اشتغال بچه های مسئولین که شغل ثابت بادر امد مشخص دارند، ایجاد کنیم. در خصوص اقا مهدی که شما فکر می‌کنید فتح الفتوح کرده اید، در سه سال پیش پاسخش را داده ام اما هنوز سوال از ان موضوع می کنید. این سوال سه سال پیش بوده است. شرکت گردن کلفت نبوده یک شرکت کاعذی بوده است.

وی در پایان گفت که درآمدم را اعلام می کنم.

نظر شما