رئیس فراکسیون امید:

قهر و کنار کشیدن در قاموس فعالان دانشجویی نیست/ باور ما این است که با تخریب رقیب قدمان بلند نمی‌شود/ نقد حکومت به معنی براندازی نیست

۱۳۹۸/۰۹/۱۵ - ۱۱:۲۱:۱۰
کد خبر: ۹۳۲۶۹۶
قهر و کنار کشیدن در قاموس فعالان دانشجویی نیست/ باور ما این است که با تخریب رقیب قدمان بلند نمی‌شود/ نقد حکومت به معنی براندازی نیست
رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه همه ما بخصوص اصلاح طلبان به مردم مدیون هستیم، تاکید کرد: باور ما این است که با تخریب رقیب قدمان بلند نمی شود و هیچگاه در صدد تخریب رقیب نبوده ایم .
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از امیدنامه، در آستانه 16 آذر روز دانشجو، جمعی از فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با رئیس فراکسیون امید دیدار و گفت وگو کردند.

نقد حکومت به معنی براندازی نیست

دکتر محمدرضا عارف در این دیدار ضمن تبریک روز دانشجو و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دانشجو ،با بیان اینکه درسی که  16آذر به ما می آموزد استقلال‌خواهی و آزادی‌طلبی است، گفت: هویت دانشگاه و دانشجو تحلیل و نقد امور است و به‌خصوص نقد حکومت و حاکمیت. نقد حکومت و حاکمیت معنای آن، به هیچ وجه براندازی نیست. بلکه حتی می‌تواند تقویت‌کننده حاکمیت باشد. جلوی اشتباهات را بگیرد و اگر دانشگاه نقد نکند و جنبش دانشجویی نقد را از خود دور بند، از هویت خودش دور می شود.

وی با بیان اینکه دانشجو و دانشگاه باید شجاعت نقد خود را داشته باشد،بر ضرورت آسیب شناسی فعالیت جنبش دانشجویی تاکید کرد و گفت: جنبش دانشجویی باید مدافع آزادی‌اندیشه و آزادی‌بیان و آزادی‌اجتماعات که لازمه داشتن یک نظام مردمسالار است باشد. جنبش دانشجویی باید خود را در درون نظام تعریف کند اما در درون نظام‌بودن به معنی ساختن و سازش‌کردن با هر روا و ناروایی که به نام نظام انجام می‌شود نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: 16  آذر از جهتی دیگر پیشگامی و پیشتازی دانشگاه و جریانات سرنوشت‌ساز ملت ایران و تاریخ مبارزات آن را نشان می‌دهد. دانشگاه همواره در طول تاریخ تعهد خود را نسبت به ارزش‌هایی که ملت به آن پایبند است و مصالحی که ملت باید داشته باشد نشان داده است.

مدیران دانشگاه ها از بی انگیزگی حاکم در تشکلهای دانشجویی استقبال می کنند

وی با اظهار نگرانی از وضعیت سکون و سکوت دانشگاه در مواجه با تحولات کشور این سکوت را نگران کننده  توصیف کرد و گفت: دانشگاهای کشور بویژه دانشگاه آزاد اسلامی  که باید مظهر آزادی و تلاش و بحث و اندیشه‌ورزی و خردورزی باشد، امروز با تنگناهای زیادی روبه‌رو هستند.از طرفی بی انگیزگی در بدنه جنبش دانشجویی احساس می شود و از طرفی با کمال تاسف مدیران دانشگاه ها نیز از بی انگیزگی حاکم در تشکلهای دانشجویی استقبال می کنند.

اعضای انجمن اسلامی دانشجویان باید به خودشان ببالند که پشت نام این تشکل آیت الله طالقانی، مهندس بازرگان و دکتر سحابی قرار دارد

عارف با گرامی داشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی از بنیانگذاران دانشگاه آزاد اسلامی،به پیشینه انجمن های اسلامی دانشجویان اشاره کرد و یادآور شد: وقتی به تاریخ انجمن های اسلامی دانشجویان نگاه می کنیم و نام های بزرگی همچون آیت الله طالقانی،مهندس بازرگان و دکتر یدالله سحابی را می بینیم باید به خودتان ببالید که پشت نام انجمن اسلامی دانشجویان  این افراد بزرگ و شریف قرار دارند ِآیا این تشکل باسابقه دانشجویی در حد و اندازه این مردان خداجو فعالیت کرده است؟و آیا نسل فعلی انجمن های اسلامی دانشجویان میراث دار خوبی بوده اند؟

وی در همین زمینه و خطاب به فعالان دانشجویی گفت: امانتی که به دست شما رسیده است برای اینکه این امانت به خوبی حفظ شود باید حضوری فعال داشته باشید و تلاش کنید تحت تاثیر فضای موجود راهبرد شما نباید آسیب ببیند.

رئیس فراکسیون امید بهترین محل برای کادر سازی را تشکل های دانشجویی دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه در مقطع فعلی کادر سازی به شدت آسیب دیده است و به همین دلیل با کنار رفتن نسل اولی ها از صحنه مدیریت کشور باید شاهد مدیران جوانی باشیم که در درجه اول در تشکل ها و نهادهای مدنی فعالیت داشته و تجربه اندوخته باشند.

 قهر و کنار کشیدن در قاموس فعالان دانشجویی نیست

وی با تاکید بر اینکه قهر و کنار کشیدن در قاموس فعالان دانشجویی نیست بر ضرورت مطالبه گری جنبش دانشجویی از مجلس و دولت تاکید کرد.

باور ما این است که با تخریب رقیب قدمان بلند نمی شود

عارف با بیان اینکه همه ما بخصوص اصلاح طلبان به مردم مدیون هستیم، تاکید کرد: باور ما این است که با تخریب رقیب قدمان بلند نمی شود و هیچگاه در صدد تخریب رقیب نبوده ایم هر چند برخی رقبا تلاش کرده و می کنند با تخریب اصلاح طلبان، خودشان را سرآمد جلوه دهد که البته موفق نشده است.

رئیس فراکسیون امید در پایان با بیان اینکه در 40 سال گذشته همیشه به تکلیفی که بر عهده ام بوده عمل کرده ام و در آینده هم همینگونه عمل خواهم کرد از جوانان باانگیزه ونخبگان خواست در انتخابات مجلس یازدهم برای پیگیری مطالبات به حق مردم و جلوگیری از به حاشیه رفتن نهاد قانون گذاری کشور ثبت نام کنند.

نظر شما