عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

هزینه انتخاباتی من شفاف است/ اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند، پس کشور را چه کسی اداره کند؟/ در نقاط دور افتاده شناسنامه‌ها را برای رای آوری جمع می‌کردند/ از طرف حزب مامور شرکت در انتخابات شدم

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۰۵:۰۲:۵۹
کد خبر: ۹۳۲۷۶۶
هزینه انتخاباتی من شفاف است/ اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند، پس کشور را چه کسی اداره کند؟/ در نقاط دور افتاده شناسنامه‌ها را برای رای آوری جمع می‌کردند/ از طرف حزب مامور شرکت در انتخابات شدم
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که چرا پس از کاندیداتوری در ریاست جمهوری برای شرکت در انتخابات مجلس حضور یافته است؟ گفت: فرقی در کارم من ایجاد نشده است؛ من شخصا در این صحنه حاضر نشدم و از طرف حزب مأموریت پیدا کردم.

«سیدمصطفی میرسلیم»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره انگیزه پایین مردم برای شرکت در انتخابات گفت: به‌طور طبیعی همین‌طور است. وقتی شرایط معیشتی و اقتصادی مردم سخت می‌شود رقبت به شرکت در انتخابات کم می‌شود. این دیگر برعهده نامزدهای انتخابات است که بتوانند رقبت مردم را برانگیزند. نشان دهند که می‌توانند چاره‌جوی مسائل آنها باشند و مشکلات را فهمیدند و دغدغه‌های مردم را می‌شناسند. همچنین نشان دهند که راهکارهای مناسب برای چاره‌جویی را مشکلات دارند این از نظر روشی. اما از نظر اصولی، مردم سالاری بوده که به دست مردم است.

میرسلیم خطاب به مردم گفت: اینکه انتخابات را رها کنید، از کشور چه چیزی باقی می‌ماند؟ با این کار می‌خواهید استبداد حاکم شود؟ همه ارکان کشورمان از انتخابات حاصل شده است. از مقام معظم رهبری به پائین همه برمی‌گردد به انتخابات. مجلس خبرگان رهبری انتخاب مردم است و مقام معظم رهبری، انتخاب خبرگان. مجلس شورای اسلامی نماینده مستقیم مردم هستند، رئیس جمهور انتخاب مستقیم مردم است، دولت انتخاب مجلس است که خودشان انتخاب مردم هستند. شوراها که شهردار را انتخاب می‌کنند، این ها همه انتخاب مردم است. شما فرض کنید مردم بگویند ما در انتخابات شرکت نمی‌کنیم پس کشور را چه کسی اداره کند؟

او افزود: باید دقت کرد که چه کسی را انتخاب می‌کنیم؟ چه شرایطی و شایستگی‌هایی دارد؟ اینها را باید دقت کرد. متأسفانه در برخی نقاط دور افتاده، شاهد بودم شناسنامه‌ها را برای رای جمع می‌کردند، اینها خلاف است و نباید انجام شود حتی یک رأی هم ارزش دارد. اگر مردم می گویند، برای ما سخت است که به 30 نفر رأی دهیم و آن 30 نفر را از کجا بشناسیم؟ خب به کسانی که می‌شناسند رأی بدهند. اگر کسی را می‌شناسید که مورد اعتماد شماست او را بپذیرید. من منکر این نیستم که برای شور و اشتیاق مردم، باید روش‌هایی را اتخاذ کنیم که کمک کند به انتخاب بهتر، اما من که می‌روم رأی بدهم، باید بدانم به چه کسی رأی می‌دهم و واقعا به او اعتماد داشته باشم و نشناخته نباشد. 

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اضافه کرد: ما برنامه اصلاح داشتیم ولی اصلاح نکردند. 3 سال پیش به وزیر کشور گفتم، سیاست‌های انتخابات دست شما رسیده اقدام کنید برای اصلاح قانون انتخابات تا حق مردم ضایع نشود.

او در پاسخ به این سوال که آیا هزینه‌های انتخاباتی خود را شفاف خواهد کرد؟ گفت: بله هزینه‌های انتخاباتی من همیشه شفاف بوده است خیلی هم منتقد این موضوع هستم. متأسفانه از اواسط دهه هفتاد شیوه‌هایی اتخاذ شد که پول بر سرنوشت مردم حاکم شد، یعنی  هرکسی امکانات مالی داشت توانست بیشتر رأی جمع کند، این با اصول ما در جمهوری اسلامی ایران سازگار نیست. من در دهه هفتاد به این موضوع اعتراض کردم زیرا خلاف است. ممکن است در کشورهای غربی این روش جاری و نتیجه بخش هم باشد ولی با اصول ما سازگار نیست. به نظر من باید حتما نظارت کنیم، شورای نگهبان باید  نظارت کند برای اینکه این امکانات مالی‌ چگونه فراهم می‌شود. این هزینه‌های انتخاباتی از داخل و یا از خارج تامین می‌شود. چگونه خرج می‌شود و طوری باشد که محدودیت‌ها مشخص شود. به هر حال اگر اینها درست نشود گره به وجود می آید.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که چرا پس از کاندیداتوری در ریاست جمهوری برای شرکت در انتخابات مجلس حضور یافته است؟ گفت: فرقی در کارم من ایجاد نشده است من شخصا در این صحنه حاضر نشدم و از طرف حزب مأموریت پیدا کردم. وقتی کسی از طرف خودش می‌آید بعدا مسئولیتی نمی‌تواند تقبل کند. من شخصا وارد این صحنه نشدم و خودم مشغول هستم بنابراین سعی می‌کنم برای ملت و انقلاب مفید باشم. اما مهم است افراد با پشتوانه حزبی به صحنه بیایند تا مسئولیت آنها مشخص باشد.

نظر شما