نماینده مردم تهران در مجلس:

ناکامی‌ها و درس‌هایی که آموختم در ۴ سال آینده مفید است/ یک سری از اقداماتم هنوز به نتیجه نرسیده است

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۰۵:۲۱:۰۹
کد خبر: ۹۳۲۷۸۵
ناکامی‌ها و درس‌هایی که آموختم در ۴ سال آینده مفید است/ یک سری از اقداماتم هنوز به نتیجه نرسیده است
نماینده مردم تهران در مجلس درباره حضور خود در انتخابات گفت: امروز در این موقعیت و در این زمان، یک سری تجاربی دارم که احساس کردم در 4 سال آینده این تجارب می‌تواند در بازگشایی بخشی از گره‌های جامعه، مفید واقع شود.

«سیدفرید موسوی»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره عملکرد مجلس دهم گفت: نه مجلس دهم، به هر حال در طی زمان یک‌سری نهادها و شوراهایی وارد نهاد قانون‌گذاری شدند و عملا کار قانون‌گذاری انجام می دهند، به خاطر همین است که عملکرد مجلس تضعیف می‌شود. شورای عالی اقتصادی شکل گرفت و قرار بود تصمیمات مقطعی و تصمیمات در شرایط خاص را، تصویب کند ولی این نهاد به نوعی در همه ابعاد ورود پیدا کرده است. اگر همین روند اتفاق بیفتد و همان مراکز تلاش کنند که همین روند را ادامه دهند، موفق نخواهیم بود. من فکر می‌کنم یکی از الویت‌های مجلس بعدی بحث ارتقای سرمایه اجتماعی در کشور است. تقویت جایگاه مجلس می‌تواند یکی از ابعاد این سرمایه اجتماعی باشد چون به هر حال نهاد انتخابات بسیار ارزشمند بوده و دستاورد انقلاب و کشور است. هر اقدام اصلاحی و هر اقدامی که به نحو احسنت در کشور اتفاق افتاده از نهاد انتخابات بوده و هرچقدر نهاد انتخابات و مراکز تقنینی را بتوانیم، تقویت کنیم قطعا می‌تواند برای کشور و مردم خیر باشد. در سیاست‌های کلان انتخاباتی و تقنینی هم اخیرا حضرت آقا یک‌سری مواردی را عنوان کردند که به هر حال، می‌تواند در تقویت جایگاه مجلس بسیار مفید واقع شود. اینها اقداماتی است که در مجلس دهم فرصت رسیدگی نشد چون اخیرا ابلاغ شده ولی در مجلس یازدهم به نظر من این سیات های کلان را باید مورد بحث قرار داد تا عملیاتی شوند.

او درباره حضور زنان در هیات رئیسه و ریاست مجلس گفت: در مجلس دهم بانوانی که حضور داشتند فعالانه برخورد کردند و حوزه‌هایی که مرتبط به زنان بود، به درستی پیگیری شد و خود مجلس هم اقداماتی را انجام داد. زنان یک بخش قابل توجهی از جامعه ما را تشکیل می‌دهند. مطالبات زنان و تلاش مجلس در ارائه پاسخ اثربخش به مطالبات آنها، قطع به یقین بسیار می‌تواند مفید واقع شود. اگر در جایگاه هیئت رئیسه یا جایگاه‌های دیگر هم، زنان بیشتری را داشته باشیم به نظر من می‌تواند مفید واقع شود. این موضوع در حوزه جوانان هم مطرح هست وقتی از خود آن جنس جوانان به موضوعات مرتبط به جوانان نگاه می‌کنیم، پاسخ‌هایی که داده می‌شود، عملیاتی‌تر است. وقتی امروز با موضوعات مرتبط با جوانان از نگاه یک جوانی که دهه 60 جوان بود ولی امروز میانسال است، ورود می‌کنیم این ارتباط به درستی اتفاق نمی‌افتد. امیدوار هستم که مردم دوباره اعتماد بیشتری به زنان و جوانان داشته باشند که اگر این مهم اتفاق بیفتد، قطع به یقین قوانین و موضوعاتی که مرتبط با جوانان و زنان است راحت‌تر به نتیجه می‌رسد. 

نماینده مردم تهران درباره نهادهای موازی با مجلس گفت: تک بعدی نمی‌توان نگاه کرد. این‌طور نیست که مجلس یازدهم فقط با حذف نهادهای موازی، موفق خواهد بود. موفقیت مجلس ابعاد مختلفی دارد و از زاویه‌های مختلفی می توان به آن نگاه کرد. 

او درباره عملکرد خود در مجلس دهم گفت: این را اجازه بدهید مردم عنوان کنند. اعتمادی اتفاق افتاد و همه تلاش من در این 4 سال این بود که برای جلب اعتماد مردم تلاش کنم که نگویند، این اعتماد بی‌جا بوده و به آن سوگندی که روز اول خوردم، سعی کردم که پایبند باشم. یک سری دستاوردهایی داشتم و یک‌سری نابسامانی‌هایی بوده و یک‌سری کارها هم هنوز به نتیجه نرسیده است. امروز هم در این موقعیت و در این زمان، یک سری تجاربی دارم که احساس کردم در 4 سال آینده این تجارب می‌تواند در بازگشایی بخشی از گره‌های جامعه مفید واقع شود. همچنین یک‌سری کارها که ناقض مانده را پیگیری کنم که به نتیجه برسد. قطعا آن ناکامی‌ها و درس‌هایی که آموختم، فکر می‌کنم در مواجه با موضوعات 4 سال آتی مفید واقع شود؛ به همین علت دوباره خودم را در معرض رأی قرار دادم. هرآنچه که مردم صلاح دانستند و دوباره این مسئولیت را به من سپردند، سعی می‌کنم که  مطالبات آنها را به نتیجه برسانم. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز