نماینده مردم تهران در مجلس:

مشکلات کشور تنها به یک فرد قابل تقلیل نیست/ مشکلات کشور یک شبه حل نمی‌شود

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۰۵:۵۷:۵۰
کد خبر: ۹۳۲۸۰۲
مشکلات کشور تنها به یک فرد قابل تقلیل نیست/ مشکلات کشور یک شبه حل نمی‌شود
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: به نظرم در مسیر حل مشکلات حرکت می‌کنیم ولی مشکلات کشور یک شبه حل نمی‌شود.

«محمدرضا نجفی»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی برنا در این باره که مجلس در راس امور نیسـت، گفت: مجلس به نظر من در جایگاه و رسالت واقعی خودش در خیلی از موارد امکان بروز، ظهور و تجلی پیدا نکرد، اینکه سهم هر عاملی در محیط یا محاط مجلس چقدر بوده، یک بحث بسیار جدی، مفصل و دقیقی است که باید در جای خودش مورد بررسی قرار گیرد. حتما عوامل درونی مجلس سهمی در این قضیه دارند اما تنها عوامل بیرونی مجلس نیستند، عواملی هم در محیط مجلس است که این نقش را تراشیده و نحیف می‌کنند.

او درباره سرلیست اصلاح‌طلبان و حضور بانوان گفت: من تصور می‌کنم حضور خانم‌ها مثل همه انسان‌های دیگر در جایگاه‌های مختلف در مرحله اول تابعی از همت، اراده، انگیزه و ظرفیت‌های فردی و جمعی است که در خودشان ایجاد کنند. اما در مرحله بعد به نظرم مقداری کار سخت‌تری در پیش دارند چراکه جامعه‌ای داریم که بدلیل، نوع آموزش‌ها، تربیت، سوابق و ساختارهای پیدا و پنهانی که شکل گرفته خیلی مجال بروز و ظهور برای خانم‌ها فراهم نشده و استقبال خیلی گرمی هم نمی‌شود. خانم‌ها باید ظرفیت‌های فردی و جمعی را در مرحله اول در اولویت کار خودشان قرار بدهند و بعد هم به هر ترتیب یک تلاش مصمم و سخت‌کوشانه‌ داشته باشند. اما چنین هم نیست که خانم‌های ما نتوانند در صحنه حاضر باشند و می‌توانند نقش‌های تعیین کننده در دست بگیرند.

نماینده مجلس دهم در ادامه گفت: مشکلات کشور تنها به یک فرد قابل تقلیل نیست. مسائل کشور نیازمند بسیج در  همه ارکان حاکمیت و همه قواست، همچنین همه دستگاه‌هایی که به نوعی متولی اداره کشور هستند. ما باید بتوانیم از همه ظرفیت‌های انسانی و در واقع سرمایه‌های اجتماعی استفاده کنیم. به نظرم در مسیر حل مشکلات حرکت می‌کنیم ولی مشکلات کشور یک شبه حل نمی‌شود، یعنی چنین نیست که ما فکر کنیم مسائل کشور از عهده یک قوه یا نهاد یا فرد برمی‌آید، چنین چیزی وجود خارجی ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز