ترامپ: سالهاست تلفن همراه ندارم!

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۰۸:۲۶:۵۳
کد خبر: ۹۳۲۹۲۴
ترامپ: سالهاست تلفن همراه ندارم!
رئیس‌جمهور آمریکا بی‌توجهی به هشدار‌های امنیتی درباره استفاده از تلفن همراه شخصی خود را نادرست دانست و گفت چند سال است موبایل ندارد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گزارش‌های مبنی بر استفاده از تلفن همراه شخصی خود برای برقراری تماس را تکذیب و تاکید کرد تنها به تلفن‌های مورد تائید دولت اعتماد دارد.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد نوشت: سی ان ان خبر جعلی گزارش داد که من علی‌رغم هشدار‌های امنیتی مکرر، همچنان از تلفن همراه شخصی برای تماس استفاده می‌کنم. این اطلاعات و گزارش‌ها کاملا اشتباه است.

ترامپ در ادامه این توئیت نوشت: من سالهاست که تلفن همراه شخصی ندارم. تنها از تلفن‌های مصوب و صادر شده از سوی دولت استفاده می‌کنم. عقب نشینی کنید!

توئیت رئیس جمهور آمریکا در واکنش به گزارش روز جمعه شبکه خبری سی ان ان منتشر شد که در آن گفته شد برغم هشدار‌های کارکنان کاخ سفید در خصوص تهدیدات ناشی از جاسوسی خارجی، ترامپ همچنان از تلفن همراه شخصی خود برای برقراری تماس‌های دولتی استفاده می‌کند. در گزارش سی ان ان به گفته‌های چندین مقام دولتی آمریکا استناد شد.

زاخاری کوهن، از گزارشگران سی ان ان در توئیتر خود اعلام کرد این شبکه خبری از گزارش خود درباره ترامپ حمایت می‌کند. گزارش سی ان ان در حالی منتشر شد که شاهدان تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص استیضاح ترامپ اعلام کردند مقامات ارشد دولتی از پروتکل‌های امنیتی مرتبط با حفظ مکالمات تلفنی، از جمله مکالمات با ترامپ، از دسترسی عوامل خارجی، پیروی نمی‌کنند.

همچنین کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا بخشی از سوابق مکالمات تلفنی میان رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ و برخی مقامات و تجار اوکراینی را منتشر و احتمال شنود این مکالمات را مطرح کرد.

پیشتر شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان به نقل از منابع مطلع مختلف در کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به توصیه‌های امنیتی گوش نمی‌کند و همین مسئله احتمالا ریشه چالش‌های استیضاحی اوست. منابع مطلع مختلف در کاخ سفید به سی‌ان‌ان گفتند که ترامپ همچنان از تلفن شخصی همراه خودش برای تماس تلفنی استفاده می‌کند.

این در حالی است که مسئولان کاخ سفید به وی هشدار داده اند این کار می‌تواند به جاسوسی دستگاه‌های امنیتی کشور‌های دیگر از او منجر شود. مقامات کاخ سفید می‌گویند به احتمال زیاد گفت‌وگوی تلفنی تابستان امسال رئیس‌جمهور ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین نیز شنود شده است.

نظر شما