پروانه مافی:

یکی از اهدافی که دنبال خواهم کرد پیگیری منابع درآمدی غیرنفتی است/ با توصیه و تأکید حزب کارگزاران وارد عرصه شدم

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۰۹:۴۸:۴۸
کد خبر: ۹۳۲۹۷۱
یکی از اهدافی که دنبال خواهم کرد پیگیری منابع درآمدی غیرنفتی است/ با توصیه و تأکید حزب کارگزاران وارد عرصه شدم
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: یکی از اهدافی که دنبال خواهم کرد پیگیری منابع درآمدی هست که به غیر از نفت باشد و ما بتوانیم در این شرایط بودجه کشور را بدون اتکا به نفت ببنیدم و تأمین کنیم مثل خیلی از کشورها که نفت ندارند اما بودجه‌شان هم بدون نفت اداره می‌شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «پروانه مافی»، نماینده مجلس دهم و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با حضور در فرمانداری تهران برای ثبت نام در انتخابات مجلس یازدهم در جمع خبرنگاران گفت: من عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی هستم که با معرفی حزب و توصیه و تأکیدشان به حضور وارد عرصه شدم. یک سری کارها الان در دستمان هست که فکر می‌کنم شاید تا پایان این دوره به نتیجه نهایی نرسد لذا انشالله اگر توفیق حضور در مجلس یازدهم را داشتیم و توانستم اعتماد مردم را جلب کنم این برنامه‌ها را آنجا دنبال می‌کنم و به نتیجه می‌رسانم.

مافی موضوع برنامه‌هایش را حوزه خانواده معرفی کرد و بیان داشت: در حوزه خانواده قانون تسهیل ازدواج جوانان که در حدود سال‌های 84 مصوب مجلس وقت شده و به دولت رسیده و دولت هم ابلاغ کرده ولی متأسفانه در دولت‌های نهم، دهم و یازدهم، توجهی به این مصوبه نشده ما در آغاز ورود به مجلس و از زمانی که فراکسیون خانواده را تشکیل دادم به این قانون ورود کردیم و دستگاه‌های اجرایی که موظف به اجرای قانون بودند را تحت نظارت و بررسی قرار دادیم. کارهای خوبی شد و پیشرفت‌های مناسبی داشته ولی به نظرم می‌رسد کار باید زیاد دنبال شود و زمان بیشتری می‌خواهد یکی از کارهای اساسی در آینده پیگیری این قانون است.

ار افزود: این  قانون هم برای جوانان و زوج‌هایی که ازدواج می‌کنند در حوزه شغل و اشتغال به مناسبت‌های خوبی اشاره کرده و در حقیقت حمایت‌های ویژه‌ای را دارد همین طور در خصوص مسکن جوانانی که اقدام به ازدواج می‌کنند در حوزه مسکن از امکانات و آفرهای خیلی خوبی برخوردار می‌شوند مساکنی که به مدت 3 سال با پرداخت‌های بسیار جزئی از طرفین زوجین استفاده می‌شود و بعد از 3 سال به نفر بعدی تحویل می‌شود و همین طور در حوزه‌هایی که جوانان نیاز به حمایت دارند پیشبینی‌های خیلی خوبی شده و دستورات مناسبی دارد که باید نظارت مجلس به طور مشخص این قانون را عملیاتی و اجرایی کند. این یکی از هدف‌هایی هست که در حوزه خانواده،  زنان و جوانان من دنبال می‌کنم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در تشریح اهداف اقتصادی اش، اظهار داشت: در حوزه اقتصادی طرح‌های خوبی را مجلس دهم ورود کرد ولی هنوز به نتیجه نرسیده. CGT و مالیات بر عایده سرمایه یکی از راه‌های کسب درآمد مالیاتی هست که عدالت را در کشور تنظیم می‌کند البته این طرح در کمیسیون اقتصاد دارد رویش کار می‌شود ولی من بعید می‌دانم به این مجلس برسد لذا از الویت‌های من پیگیری این طرح در آینده است همین طور اخذ مالیات از خانه‌های خالی و خودروهای لوکس و مجموعا مالیا‌ت‌هایی که از ثروتمندان و اغنیا باید کسب شود و در خانه دولت به کم درآمدها برسد کاری که همه دنیا انجام می‌دهند در هر جای دنیا وقتی می‌بینید یک تعادل اقتصادی وجود دارد مطمئنا این تعادل اقتصادی را در اخذ مالیات‌هایی که صحیح انجام می‌شود و درآمدهای کلانی که در نزد  برخی افراد است و شاید کنترلش کمتر از ناحیه دولت باشد از طریق مالیات کنترل می‌شود و این بازگشت مالیات به خزانه دولت می‌تواند برای طبقات کمتر یک نعمتی باشد. این از موضوعاتی است که من به شدت به دنبال آن هستم که در آن پی می‌توانیم تنگناهای معیشتی مردم و کمبودهایی را که در تأمین منابع مالی داریم جبران کنیم.

عضو شواری مرکزی حزب کارگزاران در پایان اظهار داشت: همان طور که می‌دانید ما در شرایطی هستیم که از  بودجه نفت خیلی نمی‌توانیم استفاده کنیم و بودجه نفت را باید به صفر برسانیم و بودجه‌ها و منابعی  که تأمین می‌کنیم باید غیر از نفت باشد، لذا یکی از اهدافی که دنبال خواهم کرد پیگیری منابع درآمدی هست که به غیر از نفت باشد و ما بتوانیم در این شرایط بودجه کشور را بدون اتکا به نفت ببنیدم و تأمین کنیم مثل خیلی از کشورها که نفت ندارند اما بودجه‌شان هم بدون نفت اداره می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز