دادستان کل کشور:

اگر اعتماد مردم جلب شود مشارکت آنها بیشتر می‌شود/تعداد بازداشتی‌ها هر روز متغیر است/افراد موثر در اغتشاشات اخیر همچنان بازداشت هستند

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۶:۱۹:۳۸
کد خبر: ۹۳۳۳۱۰
اگر اعتماد مردم جلب شود مشارکت آنها بیشتر می‌شود/تعداد بازداشتی‌ها هر روز متغیر است/افراد موثر در اغتشاشات اخیر همچنان بازداشت هستند
دادستان کل کشور گفت: امیداریم ثبت نام کنندگانی که قدم به مرحله ثبت نام گذاشتند خودشان بتوانند انتخابات را سالم برگزار کنند و اعتماد مردم جلب شود و سلامت روند انتخابات را ببینند.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، محمد جعفر منتظری, دادستان کل کشور از محل ثبت نام مجلس یازدهم در وزارت کشور بازدید کرد و در جمع خبرنگاران گفت: در آخرین روز ثبت نام قرار داریم. دراینجا حضور پیدا کردیم که عرض خسته نباشید به دست اندرکاران ثبت نام در وزارت کشور عرض کنیم. امیدواریم تا آخرین زمان باقی مانده، روند ثبت نام با سلامت انجام شود. یکی از اصلی ترین مسائل، مسئله انتخابات مجلس است که مهمترین انتخابات است. امیدوارم عزیزانی که ثبت نام کردند خود را در معرض رای مردم قرار دهند و کسانی که خود را دارای  مدارک کافی برای نمایندگی نمی دانند انصراف دهند تا هیات‌های نظارت و شورای نگهبان کار خود را بهتر انجام دهند. 

او افزود: یکی از مهمترین امور،  سلامت انتخابات است. امیداریم ثبت نام کنندگانی که قدم به مرحله ثبت نام گذاشتند خودشان بتوانند انتخابات را سالم برگزار کنند و اعتماد مردم جلب شود و سلامت روند انتخابات را ببینند. قوه قضاییه در بحث استعلامات در ادارات کل و دادسراها فعال است که پاسخ به استعلامات انجام می‌شود. 

منتظری ادامه داد: همکاران در دادستان کل وظیفه دارند که بعد از پنج روز پاسخ استعلامات را به هیات نظارت و شورای نگهبان اعلام کنند. از ملت بزرگوار انتظار داریم با حضور پرشور و خوب خود در انتخابات بتوانند مجلسی مستقل و در تراز نظام اسلامی روی کار آورند. چراکه نقش مجلس بی بدیل است  و هر زمان کارآمد باشد روال کار در کشور مطلوب خواهد بود.

منتظری درباره امروز که 16 آذر است نیز بیان داشت: با توجه به اینکه 16 آذر است و روز دانشجو. اولا به همه دانشجویان تبریک عرض می‌کنم.خاستگاه 16 آذردر راستای مبارزه با استکبار جهانی بوده است واعتراض دانشجوها به دخالت آمریکا در سرنوشت کشورمان بوده است و دانشجوها باید نمونه مبارزه با هر گونه استعمارخارجی و استکبار جهانی باشند. 

دادستان کل کشور اظهار کرد: در خصوص شکایت به روند انتخابات, در دادسرا و دادگاه ها شعبات خاصی را پیش بینی کردیم تا به تخلفات رسیدگی شود و اگر دست اندرکاران تخلفی انجام دهند  در آن شعب ویژه رسیدگی شود. بررسی برخی از شکایات توسط شورای نگهبان صورت خواهد گرفت.

دادستان کل کشور درباره تعداد بازداشتی‌های حوادث اخیر گفت: یک دسته کسانی بودند که وقتی در همان صحنه دستگیر شدند بلافاصله بعد از تحقیقات جزیی آزاد شدند.  یکسری از بازداشت شدگان از کسانی بودند که با قرارهای بسیار ساده مثل قرار التزام و قرار کفالت آزاد شدند.
منتظری تصریح کرد:  تعدادی از آنها که دلایل و مدارک نشان می‌دهد در صحنه اغتشاشات مرتکب جرایمی شدند و در ایجاد اغتشاش موثر بودند، همچنان در بازداشت هستند. امیدوارم با تدابیری که در دستگاه قضایی دیده شده، این افراد هم در اولین فرصت تعیین و تکلیف شوند.  
وی گفت: آنهایی که امکان دارد با قرار آزاد شوند، در روزهای آینده و آنهایی هم که به دادگاه باید معرفی شوند کیفر خواست آنها آماده می‌شود. تلاش می کنیم این کار تسریع شود و امیدواری با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی  در اولین فرصت بتوانیم پرونده‌هایی که باید به دادگاه برود به دادگاه بفرستیم.

دادستان کل کشور درباره تعداد بازداشت شدگان گفت: از آنجایی که تعداد بازداشت شدگان هر روز متغیر است، امروز اگر من عددی بگویم ممکن است منطبق با واقعیت نباشد.
وی اضافه کرد: تلاش ما این است کسانی که دارای تقصیر و تخلف جزیی بودند آزاد شوند که اکثر آنها هم آزاد شدند و آنهایی که در بازداشت هستند کسانی هستند که هنوز تحقیقات آنها کامل نشده است.
منتظری با بیان اینکه به نیروهای انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی تاکید کردیم سعی کنند زودتر تحقیقات آنها تمام شود، گفت: این گونه مسایل گاهی اوقات مستلزم این است که تحقیقات کامل شود. چه در رابطه با تبرئه شدن آنها چه در رابطه با اعلام جرم آنها.
دادستان درباره تعداد کشته شدگان هم گفت: هنوز آمار دقیقی از تعداد کشته شده ها نداریم اما آنچه کمپانی های رسانه ای خارجی اعلام کردند درست نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز