وزیر اقتصاد محمود احمدی‌نژاد:

هرچیزی که مردم انتخاب می کنند درست است

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۵:۴۵:۲۶
کد خبر: ۹۳۳۳۱۲
هرچیزی که مردم انتخاب می کنند درست است
شمس الدین حسینی گفت: هرچیزی که مردم انتخاب می کنند درست است، اگرچه عملکرد منتخبان ضعف داشته باشد و اینکه منتخبان به وظیفه خود عمل نمی کنند مساله دیگری است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «شمس الدین حسینی»، وزیر اقتصاد محمود احمدی‌نژاد که برای ثبت نام در انتخابات مجلس به فرمانداری  رفته بود، در جمع خبرنگاران گفت: فکر می کنم توزیع شرایط اقتصادی کشور خیلی پیچیده نیست و تمام شواهد و قرائن و واقعیت ها حکایت از اوضاع و احوال نابسامان اقتصادی کشور دارد 

حسینی با بیان اینکه حتما در این وضعیتی که پدید آمده نقش قوای مختلف متفاوت است، بیان کرد: کما اینکه دولت مسئولیت اصلی اداره کشور را بر عهده دارد. ولی اگر تدبیر کنیم می بینیم که مجلس هم کارکرد خود را از دست داده است مجلس بسیار افت کرده و مستقل از مدیریت عمومی و کلان مجلس که به سیاسی کاری و لفاظی می گذراند کمیسیون های تخصصی کشور هم بسیار افت کرده اند و کمیسیون اقتصاد و برنامه به نظر من در هیچ برهه از تاریخ کشور اینگونه بی برنامه و بی انگیزه و بی تاثیر نبوده است. در همین اتفاقاتی که روزهای اخیر افتاد در باب مساله حذف یارانه ها که آن را به جای هدفمندی یارانه ها جا زدند واقعا عجیب بود اینکه رییس مجلس می گوید به نمایندکان گفته ام و نمایندگان می گویند که بی اطلاع هستیم. حالا جدای از این بخث های سیاسی, جای خالی کارهای تخصصی و نظارت صحیح و پیگیری کمیسیون برنامه و اقتصادی را خالی می بینم و فکر می کنم اگر گروهی متخصص و دارای انگیزه وارد مجلس شوند می توانند به این وضعیت سر و سامان بدهند و به بهبود شرایط کشور کمک کنند.

او گفت: به نظرم باید همه دست به دست هم دهیم که مروم پای صندوق رای بیایند و یکی از انگیزه هایی که انسان را تهیج می کند برای اینکه در این عرصه پا بگذارد این است که حق انتخاب مردم بالا برود. هرچیزی که مردم انتخاب می کنند درست است انتخاب مردم درست است و اگرچه عملکرد منتخبان ضعف داشته باشد و اینکه منتخبان به وظیفه خود عمل نمی کنند مساله دیگری است.باید دست به دست هم دهیم و تهییج کنیم که مردم بیاییند چون وقتی نمایندگان هم با پشتوانه قوی در مجلس حضور پیدا کنند فکر می کنم که انگیزه بیشتری برای کار داشته باشند

وزیر اقتصاد محمود احمدی‌نژاد درباره شفافیت اظهار داشت: حتما با شفافیت مالی نمایندگان موافقم نه فقط برای نمایندگان که برای همه مسئولان موافقم. نمی شود من وزیر و رئیس جمهور اموالم را اعلام نکنم اما انتظار داشته باشم که نماینده چنین کاری انجام دهد. کسانی که این کار برایشان لازم است که این هم از ظرافت های قانون گذاری است باید این را بپذیرند. من تمام اموال و درآمدهایم را اعلام کرده ام و موقعی که از وزارت اقتصاد خارج شدم دوبار فرم ثبت اموال را پر کرده ام.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز