عربستان در آمریکا محکوم شد

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۰۳:۱۷:۳۸
کد خبر: ۹۳۳۴۴۰
عربستان در آمریکا محکوم شد
فرماندار ایالت فلوریدا روز شنبه با اشاره به مشارکت یکی از شهروندان عربستان در تیراندازی به پایگاه هوایی در فلوریدا که چهار کشته برجای گذاشت، گفت که ریاض باید غرامت قربانیان تیراندازی در شهر "اسکامبیا" را پرداخت کند.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از نیویورک تایمز، "ران دسانتیس"افزود: دولت عربستان سعودی باید مسئولیت این تیراندازی را بپذیرد زیرا یکی از شهروندان آنان نقش کلیدی در این حمله داشته است.

پس از آن که مشخص شد عامل تیراندازی در پایگاه هوایی فلوریدا یک دانشجوی سعودی اعزامی از سوی دولت این کشور بوده است، مقامات ریاض با ارسال پیام‌های متعدد، واکنش‌های مختلف و جنایت خواندن این اقدام تلاش می‌کنند با دلجویی از آمریکا، خود را از این حادثه مبرا کنند.  
 در همین راستا "خالد بن سلمان" معاون وزیر دفاع عربستان امروز (شنبه) در توئیتی با اعلام تسلیت به خانواده قربانیان بر همراهی کشور خود با آمریکا در روزهای سخت تاکید کرد و نوشت: من هم مانند بسیاری از نظامیان سعودی در پایگاه نظامی آمریکا آموزش دیده‌ام و از این آموزش‌های ارزشمند برای مبارزه با تروریسم و دیگر تهدیدها بهره می‌بریم.

"ریما بنت بندر" سفیر عربستان در امریکا نیز با اعلام همبستگی با خانواده قربانیان، گفت و در صفحه توئیتری خود نوشت: ملت عربستان همگی این جنایت را محکوم می‌کنند و ما در این شرایط سخت با دوستان آمریکایی خود همراه هستیم.  
وزارت خارجه عربستان نیز با صدور بیانیه با ابراز تأسف از این تیراندازی به خانواده قربانیان تسلیت گفت و تاکید کرد که عامل این جنایت ، به هیچ عنوان نماینده ملت عربستان نیست.  

دبیرخانه هیئت علمای عربستان نیز این جنایت را محکوم کرد.  

"فهد العنزی" عضو مجلس شورای عربستان نیز این تیراندازی را اقدامی فردی دانست و تاکید کرد این جنایت نشانگر مواضع ملت عربستان نیست.  

پادشاه عربستان نیز دیشب (جمعه) در تماسی تلفنی از رئیس جمهوری آمریکا دلجویی کرد.  
پایگاه هوایی نیروی دریایی آمریکا در ایالت فلوریدا روز جمعه شاهد چندین تیراندازی بود و منابع رسانه‌ای از کشته شدن چهار نفر از جمله عامل این تیراندازی خبر دادند.

نظر شما
پرونده ویژه