حاشیه های مجلس با حضور روحانی؛

نماینده‌هایی که لایحه بودجه برای‌شان اهمیت نداشت

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۰۹:۵۶:۴۶
کد خبر: ۹۳۳۵۱۰
«حسن روحانی» رییس جمهور کشورمان برای تقدیم لایحه بودجه سال 99 امروز صبح یک شنبه با هیات همراه خود، در صحن علنی مجلس حاضر شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، امروز در کنار روحانی برخی از اعضای کابینه از جمله واعظی، زنگنه، نوبخت، مسعود سلطانی فر، سید محمود علوی، حاجی میرزایی، محمود واعظی و حسینعلی امیری به‌منظور تقدیم لایحه بودجه در مجلس حضور داشتند. 

برخی نمایندگان نیز بعد از یک هفته تعطیلی مجلس با تاخیر به صحن آمدند.

علی لاریجانی پس از صحبت هایی کوتاه از رییس جمهور دعوت کرد تا در جایگاه قرار گیرد. اما نادر قاضی پور که می توان از او به عنوان یک نماینده دائم التذکر یاد کرد قبل از قرار گرفتن روحانی در جایگاه، خبر بنزین را از روحانی می گرفت و دیگر نماینده ای هم از اقتصاد می گفت. فضای آرامی بر مجلس حاکم بود اما از همان ابتدای صحبت های روحانی برخی نمایندگان در گوشه ای تجمع کرده بودند برخی هم غیبت یک هفته ای مجلس را بهانه و با هم دیده بوسی می کردند. حدود 10 دقیقه ای از نطق روحانی می گذشت اما هنوز اکثر نمایندگان در جریان حضور روحانی در صحن نبودند و گویا متن کلیات لایحه بودجه و ویژگی های آن برای‌شان اهمیت چندانی نداشت. 

برخی گمانه زنی ها بر این مبنا بود که جلسه امروز مجلس ملتهب از اتفاقات اخیر کشور باشد و یا ممکن است نمایندگان رفتاری دور از شان با رییس دولت داشته باشند، صدای همهمه ها در صحبت های روحانی شدت گرفت اما مجلس جو نسبتا آرام را سپری می کرد برخی نماینده ها طبق روال حضور اعضای کابینه در کنار صندلی آقایان  و مشغول رایزنی‌های خود بودند، برخی دیگر هم گپ و گفت را بر شنیدن صحبت های رییس جمهور ترجیح داده بودند. 

علی لاریجانی که یک جلسه ی بدون تذکر به نمایندگان را ریاست می کرد گویا خودش هم دل و دماغی نداشت که یا غرق در جریان 7روز گذشته انتخابات تکیه  بر صندلی ریاست مجلس زده بود! و یا تنها شنونده صحبت های روحانی در هیات رییسه بود.  

حسن روحانی در نطق ۴۵ دقیقه‌ای خود در تشریح جزییات لایحه بودجه کل کشور سال، بودجه 99 را بودجه استقامت و مقابله با تحریم خواند، و بیان کرد: دشمنان در طرح شکست اقتصاد ایران اسلامی ناکام مانده اند و دولت طبق خواست مردم و مجلس در اقتصاد کلان گامهای قابل ملاحظه ای برداشته و کشور در مسیر توسعه و رونق است. 

احمدی لاشکی که سعی در بهم زدن جو آرام مجلس داشت چند باری با صدای بلند فریاد زد، اما صدای بلند او تاثیری نداشت رییس جمهور به ادامه صحبت های خود پرداخت و نمایندگان هم بی اعتنا به او مشغول بودند. 

صحبت‌های روحانی  درباره  ویژگی های کلیات لایحه  بودجه 99 پایان یافت و رییس جمهور لایحه بودجه را به رییس مجلس دهم تقدیم کرد. در انتها رئیس مجلس خطاب به روحانی از او تشکر کرد و روحانی هم پس از ارائه لایحه بودجه، با همراهی تعدادی از نمایندگان به همراه اعضای کابینه خود صحن مجلس را ترک کرد.

نظر شما
پرونده ویژه