نماینده سابق مجلس شورای اسلامی:

نمایندگان مجلس دهم در بزنگاه‌ها همیشه غایب بودند/ نزدیکی و همسویی احمدی‌نژاد به جریان‌ اصول‌گرا را تائید نمی‌کنم

۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۰۵:۳۶:۲۲
کد خبر: ۹۳۴۱۱۸
نمایندگان مجلس دهم در بزنگاه‌ها همیشه غایب بودند/ نزدیکی و همسویی احمدی‌نژاد به جریان‌ اصول‌گرا را تائید نمی‌کنم
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: در قضیه اعتراضات ناشی از افزایش قیمت بنزین، مسئولین تلاش نکردند در کنار مردم باشند و همه نماینده‌ها اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند.

«فاطمه آلیا»، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه از جناح اصول‌گرا در انتخابات مجلس یازدهم ثبت‌نام کردم، در خصوص اینکه رئیس مجلس یازدهم از کدام جناح است؟ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: در حالی که تجربه حضور در سه دوره مجلس شورای اسلامی را دارم، رویه به این ترتیب است که وقتی نتیجه نهایی انتخابات مشخص می‌شود، نمایندگان در طی جلسات متعدد رئیس مجلس را انتخاب می‌کنند.

او ادامه داد: زمانی که لاریجانی و حداد عادل در مجلس بودند با نمایندگان منتخب جلسه می‌گذاشتند، رأی استمزاجی می‌گرفتند و مشخص می‌شد چه کسی رئیس است در نهایت در صحن علنی رأی‌گیری می‌شد. بنابراین برای پیش بینی ریاست مجلس یازدهم زود است.

این فعال سیاسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد مشارکت مردم در انتخبات مجلس یازدهم تصریح کرد: با توجه به شرایط بین‌المللی و مشکلات داخلی، به نظر می‌رسد حضور مردم در این دوره خیلی با نشاط‌تر از دوره قبل است چراکه در طول این 40 سال بصیرت و شم سیاسی را پیدا کرده‌اند که ریشه این، مشکلات کجاست.

او افزود: مردم با حضور در انتخابات و انتخاب افراد متدین و متعهد، می‌توانند مشکلات را حل کنند. در واقع به موازات افزایش مشکلات، حضور مردم برای ایجاد یک تحول اجتماعی پررنگ‌تر می‌شود.

آلیا در ارزیابی نقش مجلس در به وجود آمدن مشکلات اخیر، گفت: هر وقت در طول دوره‌های مختلف نظارت مجلس بر عملکرد دولت، ضعیف بوده و یا مجلس تعامل منطقی با دولت برقرار نکرده، مشکلات بیشتر شده است.  

این عضو جبهه پایداری در ادامه مطرح کرد: چنانچه تعامل سازنده و منطقی میان مجلس و دولت برقرار بود، مطالبات مردم در نظر گرفته می‌شد و یک نظارت به سامان و درست صورت می‌گرفت و امروز با مشکلات کمتری مواجه می‌شدیم. لذا در دوره اخیر نظارت خیلی کم بود و تعامل هم تعامل منطقی در جهت پاسخگویی به مطالبات مردم نبود.

آلیا با اشاره به اینکه «در بزنگاه‌‌ها نمایندگان غایب بودند که این موضوع قابل تأمل است» خاطرنشان کرد: در قضیه اعتراضات ناشی از افزایش قیمت بنزین، مسئولین تلاش نکردند کنار مردم باشند و همه نمایندگان اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند، اگر  می‌گوئیم مجلس برخاسته از رأی ملت است بنابراین همه جا باید با مردم باشد.

او در پایان در خصوص همسو شدن جریان موسوم به دولت بهار با جریان اصول‌گرا گفت: نشانه و علامتی ندیدم، جلسه مشترکی هم نداشتند و نزدیکی احمدی‌نژاد به جریان‌ اصول‌گرا را تائید نمی‌کنم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز