وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

ورود کالاهای مشابه شرکت‌های دانش بنیان متوقف شود

۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۰۹:۴۳:۴۶
کد خبر: ۹۳۴۴۷۹
ورود کالاهای مشابه شرکت‌های دانش بنیان متوقف شود
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بهترین حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت از تولید آنها در بازار است و ورود کالاهای مشابه را اگر کمبود هم داشته باشیم باید متوقف یا محدود کرد تا شرکت‌ها بتوانند سر پا بایستند و محصولات را به بازار ارائه کنند، البته باید تسهیلاتی را برای صادرات محصولات آنها پیش‌بینی کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، «منصور غلامی»، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تشریح مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و صدور مجوز پارک‌های علم و فناوری از مجلس برای حمایت از این شرکت‌ها تشکر کرد و گفت: این حمایت فضای امید را در میان تحصیلکردگان و دانش‌آموختگان علمی فراهم کرد و این توجّه برکات زیادی را در پی خواهد داشت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: از سال‌های گذشته در حوزه دانش‌بنیان در وزارت علوم و تحقیقات و حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری زمینه و مسیر را فراهم کردیم، هر چند حمایت‌ها کافی نبود اما با تلاش همکاران در مراکز دانشگاهی و رشد این موضوع به خوبی پیش رفت و پارک‌های علم و فناوری جایگاه جدیدی بود که بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان را مورد حمایت قرار داد.

وی افزود: پارک‌ها با استقرار در همه استان‌ها و به تعداد بیش از یک پارک در استان از شرکت‌ها حمایت کردند البته نیاز به حمایت‌هایی در زمینه معافیت‌های مالیاتی داریم و مجلس و دولت باید به این موضوع توجه داشته باشد.

غلامی با تأکید بر ضرورت توجه به دستگاه‌های اجرایی به پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان یادآور شد: بهترین حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت از تولید آنها در بازار است و ورود کالاهای مشابه را اگر کمبود هم داشته باشیم باید متوقف یا محدود کرد تا شرکت‌ها بتوانند سر پا بایستند و محصولات را به بازار ارائه کنند، البته باید تسهیلاتی را برای صادرات محصولات آنها پیش‌بینی کرد.

عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: اگر شرکت‌های دانش‌بنیان در شرایط فعلی مورد حمایت و به ویژه در مورد محافظت از خطرات ایجاد شده در مسیر کار و فعالیت آنها قرار گیرند در آینده اقتصاد و استقلال کشور، تولید ثروت و اشتغال برای جوانان را تضمین خواهند کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در لایحه بودجه باید پیشنهاداتی را به موارد حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان افزود البته حوزه معاونت علمی و فناوری حمایت‌های مناسبی را مدّ نظر قرار داده و وزارت علوم هم در این راستا گام برمی‌دارد و انتظار داریم در بخش حمایت از تولید و بازاریابی این شرکت‌ها توجه ویژه داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز