استاندار سابق یزد مطرح کرد:

منافع شخصی نمایندگان علت اصلی استیضاح وزرای دولت دوازدهم/ اقدامات نمایندگان در دوره چهارم نمایندگی، جنبه تبلیغاتی دارد

۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۱۱:۱۱:۱۴
کد خبر: ۹۳۴۵۴۱
منافع شخصی نمایندگان علت اصلی استیضاح وزرای دولت دوازدهم/ اقدامات نمایندگان در دوره چهارم نمایندگی، جنبه تبلیغاتی دارد
استاندار سابق یزد گفت: چنانچه درخواست‌های شخصی نمایندگان از سوی وزرا مورد بی‌توجهی قرار بگیرد، وزیر مربوطه را رسما تهدید به استیضاح می‌کنند.

«حمید کلانتری»، استاندار سابق یزد، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در خصوص استیضاح های زنجیره‌ای وزیران دولت دوازدهم از سوی نمایندگان مجلس گفت: مجلس قانونا حق دارد تا آخرین روزهای دوره چهار ساله‌اش، وظایف خود را انجام دهد.

او با تاکید بر اینکه «یکی از حقوق مجلس استیضاح است» تصریح کرد: اینکه چند ماه قبل از پایان مجلس، بحث استیضاح‌ها پررنگ می‌شود، بررسی‌ها بیشتر از اینکه در راستای دغدغه حقوق مردم مطرح شود، در جهت منافع شخصی نمایندگان شکل گرفته است.

استاندار سابق یزد افزود: در واقع امضا کنندگان استیضاح مسائل و منافع شخصی و یا درخواست‌هایی که از قبل داشتند و توسط وزیر مورد توجه قرار نگرفته است را ملاک قرار می‌دهند.

کلانتری در ادامه با تاکید بر اینکه استیضاح اهرم فشار نمایندگان بر وزراست، خاطرنشان کرد: چنانچه درخواست‌های شخصی نمایندگان از سوی وزرا مورد بی‌توجهی قرار بگیرد، وزیر مربوطه را رسما تهدید به استیضاح می‌کنند که مسائلی از این قبیل پسندیده نیست.

استاندار سابق یزد استیضاح وزرا به دلیل منافع شخصی را امری ناپسند تلقی کرد و در ادامه افزود: یک نوع برداشت عرفی در ذهن جامعه شکل گرفته که نمایندگان در دوره چهارم نمایندگی اقداماتی انجام می‌دهند که جنبه تبلیغاتی برای کسب رأی بیشتر دارد.

کلانتری در پایان عنوان کرد: البته همه نمایندگان را متهم نمی‌کنم و ممکن است تعدادی از امضاکنندگان استیضاح با نگاه صادقانه و خدمت به مردم این اقدام را انجام داده باشند اما در مجموع بخشی از این استیضاح‌ها عکس‌العملی است و می‌بایست استیضاح‌ها به شکل طبیعی صورت بگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز