عضو هیات رئیسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان:

نظر بزرگان اصلاحات این است که کف حضور زنان در لیست‌ها ۳۰ درصد باشد/ امیدوارم به لیست قابل اعتماد مردم برای انتخابات برسیم

۱۳۹۸/۰۹/۲۲ - ۰۵:۱۵:۰۶
کد خبر: ۹۳۴۷۷۴
عضو هیات رئیسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: بعد از تمام انقلاب‌ها، جریانات محافظه‌کار و جریان‌هایی که خشونت طلبند و خیلی مردمی نیستند، تمام تلاش‌شان را می‌کنند که حضور داشته باشند تا اصلاحات و دموکراسی شکل نگیرد. جریان اصلاحات از مشروطیت تا الان نتوانسته آن طور که باید در ایران جا بیفتد.

«فاطمه راکعی»، عضو هیات رئیسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، درباره انگیزه حضورش در انتخابات مجلس یازدهم به خبرنگار برنا گفت: تا آخرین لحظه شاید تصمیم‌مان برای ثبت نام خیلی جدی نبود ولی من به شخصه با احساس تعهد و وظیفه مادرانه‌ام آمدم، چون فکر می‌کنم اصلاحات فرایندی است که باید مستمر باشد. این طور نیست که فکر کنیم اصلاحات کاملا پیروز شده است.

این فعال سیاسی اصلا‌ح‌طلب تصریح کرد: بعد از همه انقلاب‌ها، جریانات محافظه‌کار و جریان‌هایی که خشونت طلبند و خیلی مردمی نیستند، تلاششان را می کنند که حضور داشته باشند تا اصلاحات و دموکراسی شکل نگیرد. جریان اصلاحات از مشروطیت تا الان نتوانسته آن طور که باید در ایران جا بیفتد.

فاطمه راکعی با بیان اینکه ما در واقع ادامه‌دهندگان راه امثال شهید مدرس هستیم، اظهار کرد: باز نسبت به مظلومیت امثال شهید مدرس با پیشرفت زمان وضعیت اصلاح‌طلبان خیلی بهتر است. در هر شرایطی باید با همه قوا سعی کنیم که کاری کنیم.

او با اشاره به دعوتش از زنان توانمند برای حضور در انتخابات، گفت: به همین خاطر هر چهار حزب اصلاح‌طلب زنان، بیانیه‌هایی را دادند و زنان را تشویق کردند تا بیایند و حضور پررنگ در مجلس داشته باشند. من با همه نمایندگی‌هایمان در سطح استان‌ها در ارتباط بودم و از آنها خواهش کردم همه زنان توانمند بیایند. زنانی که فکر روشن اصلاح طلبانه دارند به خاطر فرزندانمان و برای حفظ ایران و دور کردن هر گونه روش‌های خشونت طلبانه بیایند و ثبت نام کنند.

عضو هیات رئیسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در پایان گفت: امیدوارم یک لیست خوبی که برای رأی دادن مردم قابل اعتماد باشد از بین اصلاح‌طلبان تهیه شود و حتما حداقل 30 درصد آن لیست، زنان باشد چون نظر بزرگان اصلاحات این است که کف حضور زنان در لیست‌ها 30 درصد باشد. همه تلاش‌مان را کردیم ان‌شاءالله بتوانیم این ایده را پیش ببریم.

نظر شما
پرونده ویژه