وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

حمله بزرگ سایبری دفع شد/ اخیرا برخی اپراتورها مصداق بارز حق الناس انجام دادند که دستور برخورد دادم

۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۱۰:۴۴:۱۶
کد خبر: ۹۳۵۰۳۲
حمله بزرگ سایبری دفع شد/ اخیرا برخی اپراتورها مصداق بارز حق الناس انجام دادند که دستور برخورد دادم
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دیروز متوجه شدم که برخی اپراتورها در زمان قطع نرخ اینترنت، ماهواره به مشترکین داده اند که مصداق حق الناس است و دستور برخورد دادم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «محمدجواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: شبکه ملی اطلاعات را با جدیت پیش می بریم تا سهم خود را از دنیا بگیریم. به وقتش با مردم درمورد شبکه ملی اطلاعات صحبت می‌کنیم.

وی درباره توییت نزار زاکا گفت: گرد نخودش خوب نبوده چون او مباحث را با هم قاطی کرده است. کسانی که می گفتند جهرمی در وزارت اطلاعات بوده این سابقه برای قبل از سال ۸۸ است. سال  ۹۲ یا ۹۳ که او به ایران آمد، من در وزارت ارتباطات بودم. ثانیا او بازداشت سپاه بوده نه وزارت اطلاعات. جنس مصرفی اش باکیفیت نبوده است.

آذری‌جهرمی در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت ارتباطات قصد رسیدگی به وضعیت پیام‌رسان‌های معروفی که دچار اختلال شده‌اند را ندارند، تاکید کرد: گزارشی از وضعیت عملکرد پیام رسان‌های داخلی تهیه کرده‌ایم و هرگاه از تب و تاب شرایط کاسته شد حتما رسیدگی‌های لازم را انجام خواهیم داد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره زمان بازگرداندن هزینه‌های دریافتی توسط شرکت‌های ادامه دهنده خدمات ارزش افزوده به مشترکان تلفن‌های همراه خاطرنشان کرد: آنها شرکت‌هایی نیستند که از وزارت ارتباطات مجوز گرفته باشند. بعد از تخلفاتی که صورت گرفت به ما اعلام کردند که باید مستنداتی ارائه دهیم و بهترین مستندات ما شکایات مردم بود که این شکایات جمع‌آوری شد و در دادسرا شکایت‌ها ثبت شد و شرکت‌های متخلف باید حسابررسی شوند. همچنین ما نامه‌ای به مجموعه‌ای که به عنوان سران سه قوه که تصمیماتی اتخاذ می‌کنند ارسال و از آنها درخواست کردیم که به وزارت ارتباطات اجازه حسابررسی به شرکت‌های متخلف را بدهد تا بتوانیم ورود کنیم؛ در نهایت نامه‌ای به مرکز ملی فضای مجازی ارجاع داده شد و آن مرکز معتقد بود که دستگاه قضا باید به این موضوع ورود کند.

آذری جهرمی ادامه داد: اخیرا یک حمله سازمان یافته‌ علیه زیرساخت‌های کشور انجام گرفت که توسط سپر امنیتی دفع شد و حمله بسیار بزرگی هم بود. فعلا نمی‌توانم جزئیاتی از این موضوع بگویم، اما ابعاد آن استخراج شده است و در وقت خود اطلاع رسانی می‌شود

وزیر ارتباطات ادامه داد: در زمان قطع اینترنت 1080 میلیارد تومان خسارت به شرکت های خدمات اینترنت وارد شد. دیروز متوجه شدم که برخی اپراتورها در زمان قطع نرخ اینترنت، ماهواره به مشترکین داده اند که مصداق حق الناس است و دستور برخورد دادم.

وی با تاکید بر اینکه شبکه ملی اطلاعات با اینترنت ملی متفاوت است، افزود: آنها که از لفظ اینترنت ملی یا عناوینی از این دست استفاده می‌کنند، هدف‌شان تخریب دستاوردهای جوانان ایرانی در حوزه خودشان است. از خروج آمریکا از برجام و بدعهدی‌های دولت امریکا در حوزه‌های مختلف اعم از دارو و مواد غذایی و تروریست خواندن ملت ایران خیلی نگذشته و یادمان نرفته که حدودا ۹ ماه پیش بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ابری خدمت‌دهی‌شان به شرکت‌دهی ایرانی را به دلیل تهدیدهای آمریکایی‌ها متوقف کردند؛ ما فراموش نکرده‌ایم که آنها اپلیکیشن‌های ایرانی را از گوشی‌های تلفن همراه حذف کردند و الان نیز خدمات پرداخت را به شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های ایرانی نمی‌دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز