فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

نامزدهای فعلی تهران ۱۵ درصد جامعه را هم نمایندگی نمی‌کنند/ به مجلس بعدی امیدی نیست/ اکثریت جامعه فاقد نامزد برای نمایندگی در مجلس هستند

۱۳۹۸/۰۹/۲۲ - ۰۵:۰۰:۳۳
کد خبر: ۹۳۵۰۹۱
نامزدهای فعلی تهران ۱۵ درصد جامعه را هم نمایندگی نمی‌کنند/ به مجلس بعدی امیدی نیست/ اکثریت جامعه فاقد نامزد برای نمایندگی در مجلس هستند
فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: نامزدهای موجود فارغ از ارزش‌گذاری سیاسی، اخلاقی و رفتاری قادر به نمایندگی ۱۵ درصد مردم هم نیستند.

«عباس عبدی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در پاسخ به پرسش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا مبنی بر اینکه «با ثبت‌نام اصولگرایان تندرو در مجلس یازدهم، آیا مجلس آینده می‌تواند در راس امور قرار بگیرد؟» گفت: با وضعیت کنونی اهمیت ندارد چه کسانی از نامزدهای موجود در تهران به مجلس یازدهم راه پیدا می‌کنند. نامزدهای مجلس بعدی با توجه به وضعیت فعلی ۱۵ درصد جامعه را هم نمایندگی نمی‌کنند. بنابراین اینکه نمایندگان منتخب از کدام جناح باشند و یا تندرو باشند و یا خیر فکر نمی‌کنم تاثیر تعیین کننده‌ای در اصل ماجرا و مسائل کشور داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارزیابی مجلس یازدهم تصریح کرد: نمی‌توان به کارکرد مورد انتظار مجلس بعدی حتی در حداقل‌ها هم امیدی داشت. به نظرم رقابت و انتخابات مجلس در عمل پایان یافته تلقی می‌شود.

او در خصوص وظیفه شورای نگهبان در قبال افزایش مشارکت مردم در انتخابات خاطرنشان کرد: وظیفه شورای نگهبان وقتی معنادار است که افراد برای ثبت نام داوطلب شوند. علی‌رغم دعوت برخی افراد برای ثبت‌نام بسیاری استنکاف کرده و اکثریت جامعه فاقد نامزد خواهند بود. بنابراین جایی برای رد صلاحیت هم باقی نمانده است و با عدم حضور پیشتر زحمت این شورا را کم کرده‌اند.

عبدی در ادامه افزود: با در نظر گرفتن وضعیت کلی ثبت‌نام کنندگان در تهران، باید نتیجه گرفت که اکثر افراد رغبت و اعتماد برای ثبت نام نداشتند. نامزدهای موجود فارغ از ارزش‌گذاری سیاسی، اخلاقی و رفتاری قادر به نمایندگی ۱۵ درصد مردم هم نیستند.

عبدی در پایان در پاسخ به این پرسش که پیشنهاد شما برای برون رفت مجلس از وضعیت فعلی چیست، عنوان کرد: ظاهرا هیج اراده‌ای برای بهبود امور و حضور هر چه بیشتر مردم برای مشارکت در سرنوشت خودشان وجود ندارد لذا پیشنهادی هم جز شکل‌گیری چنین اراده‌ای وجود ندارد.

نظر شما
پرونده ویژه