معاون اقتصادی وزیر کشور:

طرح‌های استانداری‌ها باید متضمن تحقق فرمایشات رهبری باشد

۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۱۶:۳۷:۰۸
کد خبر: ۹۳۵۳۶۲
طرح‌های استانداری‌ها باید متضمن تحقق فرمایشات رهبری باشد
معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری به منظور اولویت بندی مسائل مهم کشور، استانداری‌ها موظف شدند که ظرف مدت یک ماه، برنامه خود را برای توسعه استان در ۲ سال آینده که متضمن تحقق مطالبات مقام معظم رهبری باشد، تعیین و به وزارت کشور ارائه کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «بابک دین پرست»، معاون اقتصادی وزیر کشور، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در جلسه دیدار با اعضای هیات دولت در سی ام مرداد ماه سال جاری، بر اولویت بندی کردن مسائل مهم کشور و پیگیری حل آنها در دو سال باقی مانده از عمر دولت تاکید فرمودند.

دین پرست افزود: مقام معظم رهبری قریب به مضمون فرمودند که زمان قابل توجهی برای در اولویت قرار دادن مسائل اصلی و حل آنها وجود دارد، پس رفع مشکلات تولیدکنندگان به عنوان رزمندگان جنگ اقتصادی با دشمن، بالاخص طولانی و پیچیده بودن فرایند فعال شدن واحدهای تولیدی ناشی از مقررات متعدد و دست و پاگیر باید با جدیت دنبال و حل و فصل شود.

معاون اقتصادی وزیر کشور اظهار داشت: ایشان در سخنان خود تاکید فرمودند که توجه به عدالت اجتماعی و ریشه‌کنی فقر و این که هدف صرفاً رشد اقتصادی نیست بلکه تولید ثروت باید به عدالت اجتماعی هم منتهی شود.

دین پرست اضافه کرد: در همین راستا، ریاست محترم جمهوری در اجرای بیانات معظم له و طی ابلاغیه ای به عنوان وزیر کشور مقرر فرمودند؛ استانداری‌ها ظرف مدت یک ماه برنامه خود برای توسعه استان در ۲ سال آینده را که متضمن تحقق مطالبات مقام معظم رهبری باشد، تعیین و به وزارت کشور ارائه کنند.

وی ادامه داد: طبق دستور رییس جمهوری هر استانداری موظف شد فهرستی از حداکثر سه طرح اولویت‌دار را که عملیاتی کردن آنها متضمن تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری باشد، تهیه کنند و در تعیین طرح‌های اولویت‌دار باید به چند شرط  مهم دقت کنند از جمله اینکه طرح ها مطالبه واقعی مردم باشند و همچنین محدودیت‌های مالی دولت در شرایط تحریم مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: همچنان مقرر شده که استانداران ارتباط خود با نخبگان اجتماعی، اقشار و گروه‌های مختلف، دانشگاه‌های استان‌ها، فعالان اقتصادی و رسانه‌ها را گسترش داده و از همه ظرفیت‌ها برای شناسایی بهتر مسائل و راه حل ها، افزایش امید و انسجام اجتماعی، شناسایی راهکارهای مبارزه با رانت و فساد، بهبود مدیریت اقتصادی و افزایش تاب آوری اجتماعی و اقتصادی در برابر تحریم‌ها استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور خاطر نشان کرد: به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری و تاکید رییس جمهوری و دستور موکد وزیر کشور در این خصوص، مکاتبات لازم با استانداران سراسر کشور انجام و با پیگیری های انجام شده، برنامه های توسعه ای دو ساله و همچنین طرح های سه گانه اولویت دار استان‌های سراسر کشور دریافت و در ماه قبل برای استحضار رییس جمهوری ارسال شده و پیگیری های لازم به منظور تحقق برنامه ها و اجرای به موقع طرح ها در دستور کار دستگاه های ذیربط قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز