حرکت بیش از ۱۵۰ داعشی با حمایت آمریکا به سمت سنجار

۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۱۱:۱۶:۵۱
کد خبر: ۹۳۵۵۳۶
حرکت بیش از ۱۵۰ داعشی با حمایت آمریکا به سمت سنجار
فرمانده لشکر 44 الحشد الشعبی عراق می‌گوید که عناصر داعش به صورت علنی و آزادانه، در برابر ائتلاف بین‌المللی آمریکا از سوریه وارد عراق می‌شوند.

به گزارش گروه سیاسی برنا، «حمید الیاسری» فرمانده لشکر ۴۴ سازمان الحشد الشعبی عراق از تعامل ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش با گروه تروریستی داعش انتقاد کرد.

الیاسری به خبرگزاری «العهد» گفت که «منابع ما که در مرزها حضور دارند، از ورود و نفوذ علنی عناصر داعش از سوریه به عراق خبر می‌دهند که از طریق مناطق مشخصی در داخل مرزها صورت می‌گیرد».

وی تأکید کرد که «عقلانی نیست با تسلط هوایی و امکانات پیشرفته، عناصر داعشی که وارد عراق می‌شوند، شناسایی نشوند».

این فرمانده الحشد خاطر نشان کرد، بر حسب اطلاعات موجود، اخیرا بیش از ۱۵۰ تروریست وارد عراق شدند و به سمت مناطق نزدیک به «سنجار» رفتند.

وی می‌گوید که رصد هوایی و پهپادهای مدرن می‌تواند هر فرد مسلحی را رصد کند که در مناطق میان سوریه و عراق حرکت می‌کند، ولی نکته اینجاست که طرف‌هایی که بر حریم هوایی عراق تسلط دارند، این اطلاعات را ارائه نمی‌دهند.

مقصود وی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکاست که حریم هوایی عراق را در کنترل خود دارد.

الیاسری از نیروی هوایی عراق خواست که برای تسلط بر حریم هوایی عراق، خلأها را پر کند و هیچ تکیه‌ای بر ائتلاف بین‌المللی نکند تا از استقرار مجدد داعش در عراق جلوگیری شود.

حمایت آمریکا و ائتلاف موسوم به ضد داعش از این گروه تروریستی مسبوق به سابقه است؛ حتی واشنگتن، امارات و عربستان سعودی قصد داشتند عناصر داعش را وارد بغداد کرده و دست به تجزیه عراق بزنند که در این کار ناکام ماندند.

تامین امنیت 8 جاده اصلی دیالی توسط نیروهای حشدالشعبی

یک مقام مسئول در استان دیالی از اقدام دشوار اما موفق الحشد الشعبی در تامین امنیت هشت جاده اصلی این استان خبر داد.

کمیته امنیت در شورای استانداری «دیالی» گفت که الحشد الشعبی امنیت هشت جاده اصلی این استان را تامین کرده است.

«صادق الحسینی» رئیس کمیته امنیتی در شورای استانداری دیالی در گفت‌وگو با «المعلومه» اظهار داشت: سازمان الحشد الشعبی، با استقرار شمار زیادی از نیروهایش در هشت جاده اصلی این استان استان بر اساس یک برنامه‌ریزی دقیق، امنیت آنها را کامل تامین کرد. برخی از این جاده‌ها از «حمرین» و برخی دیگر از «نفط‌خانه» عبور می‌کنند.

وی افزود که تامین راه‌های زمینی به ویژه به دلیل پیچیدگی‌های جغرافیایی، چالش‌های امنیتی در سایه فعالیت هسته‌های خاموش و پراکنده داعش که از هر فرصتی برای ایجاد ناامنی استفاده می‌کنند، وظیفه بسیار دشواری است.

الحسینی گفت: الحشد الشعبی اکنون در چهل درصد اراضی دیالی مستقر است و این امر بیانگر اهمیت مسئولیتی است که بر گردن این سازمان در تامین امنیت و ثبات این استان و پشتیبانی از سایر تشکیلات امنیت کشور به منظور جلوگیری از هرگونه خطر تروریستی قرار دارد.

وی گفت که چندین تیپ از نیروهای الحشد در یازده منطقه در مرز دیالی که مهمترین آنها «حمرین» و ریف «خانقین» است، مستقرند.

اول دسامبر جاری، عناصر داعش طی دو حمله جداگانه به مراکز حشدالشعبی در منطقه «نفط خانه» در شرق استان دیالی، شش نیروی الحشد به شهادت رسیدند و ۱۷ تن از جمله فرمانده تیپ ۲۰ زخمی شدند. اما در دوم دسامبر، سه تیپ از این سازمان، در واکنش به حمله شب گذشته داعش، در منطقه نفط‌خانه در دیالی، یک عملیات امنیتی ویژه انجام دادند و اقدام به تعقیب و پیگرد عناصر داعش و برقراری تدابیر شدید امنیتی در مناطق مختلف دیالی کردند.

این در حالی است که طی چند ماه اخیر استان های کرکوک، صلاح الدین و دیالی شاهد حملات پراکنده تروریست‌های داعش علیه نظامیان و غیرنظامیان با سوء استفاده از مشغول بودن بغداد به تظاهرات‌های مردمی در استانهای مختلف، بوده است.

 

نظر شما