کره شمالی: آماده واکنش به اقدامات متقابل آمریکا هستیم

۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۱۷:۴۲:۰۰
کد خبر: ۹۳۵۶۶۰
کره شمالی: آماده واکنش به اقدامات متقابل آمریکا هستیم
وزارت خارجه کره شمالی ضمن ابراز ناامیدی از نتیجه بخش بودن مذاکرات با آمریکا اعلام کرد آماده پاسخگویی به اقدامات متقابل واشنگتن است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه کره شمالی امروز پنج شنبه ضمن انتقاد و احمقانه خواندن اقدام آمریکا برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل علیه این کشور اعلام کرد پیونگ یانگ آماده است تا به اقدامات واشنگتن پاسخ دهد.

خبرگزاری دولتی کره شمالی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور گزارش داد: آمریکا درباره اقدام متقابل در این نشست (شورای امنیت) صحبت کرد و ما اعلام کردیم چیزی برای از دست دادن نداریم و آماده هستیم تا به هر اقدام متقابلی که واشنگتن اتخاذ می‌کند، پاسخ دهیم.

کلی کرفت، نماینده آمریکا در سازمان ملل با تهدید کره شمالی گفت: آزمایش موشک‌های بالستیک برای پیونگ یانگ تبعات خواهد داشت. علی‌رغم تلاش‌های دولت ترامپ برای تعامل، این اقدامات کره شمالی غیرسازنده است.

او تاکید کرد: امیدواریم کره شمالی از سیاست خصمانه خود عقب نشینی کند و راه تعامل و گفت‌وگو را برگزیند. شورای امنیت باید آماده روند اقدامات کره شمالی باشد. واشنگتن آماده است در مذاکرات با کره شمالی از خود انعطاف نشان دهد.

بیش از یک سال است که رهبران کره شمالی و آمریکا در حال مذاکره برای خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره هستند. واشنگتن علی رغم برداشتن گام‌هایی مهم از سوی پیونگ یانگ برای خلع سلاح، هیچ گامی برای کاهش تحریم‌های این کشور برنداشته است. دو دیدار میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا باعث بهتر شدن اوضاع پیونگ یانگ نشده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز