حمله تحریمی آمریکا به حزب الله

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۰۰:۳۷:۰۱
کد خبر: ۹۳۵۹۳۲
حمله تحریمی آمریکا به حزب الله
معاون خاور نزدیک وزیر امورخارجه آمریکا جمعه شب بار دیگر تهدید کرد که هرکس در تأمین مالی حزب‌الله دست داشته باشد، تحریم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، "دیوید شنکر" به شبکه سعودی "العربیه" گفت، افراد زیادی از فرق و ادیان مختلف در تأمین مالی حزب‌الله دست دارند.

معاون "مایک پمپئو" مدعی شد: حزب‌الله مشکلات زیادی برای اقتصاد لبنان ایجاد کرده و تأمین مالی این گروه خارج از لبنان و با پولشویی صورت می‌گیرد.

ادعاهای شنکر پس از آن انجام می‌شود که وزارت خزانه داری آمریکا شامگاه جمعه دو تبعه لبنانی به نام‌های "صالح عاصی" و "ناظم سعید احمد" را به اتهام تأمین مالی حزب‌الله، تحریم کرد.

خزانه داری آمریکا مدعی شد که این دو نفر به خاطر پولشویی و تأمین طرح‌های حزب‌الله و حمایت از این گروه تحریم می‌شوند.

به گزارش خزانه‌داری آمریکا، سعید أحمد  به عنوان تأمین کنندگان مالی حزب‌الله مبالغی را شخصا در اختیار سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله قرار داده است.

در همین حال، العربیه گزارش داد که "دیوید هیل" معاون وزیر امورخارجه آمریکا و سفیر پیشین این کشور در بیروت قرار است هفته آینده به لبنان و عراق سفر کند.

این شبکه سعودی به نقل از یک مسؤول آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: هیل در پیامی کاملا شفاف و روشن به مسؤولان لبنانی خواهد گفت که دولت ترامپ تنها پس از تشکیل کابینه لبنان و تأمین خواسته‌های معترضان که خواستار مبارزه با فساد و تشکیل کابینه تکنوکرات هستند، به دولت بیروت برای خروج از فروپاشی اقتصادی کمک مالی خواهد کرد.

آمریکا مدعی است که حزب‌الله لبنان با نفوذ خود در منطقه و لبنان باعث ایجاد بی‌نظمی شده است این درحالی است که نایب رییس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان روز یکشنبه گفت: آمریکا با موج‌ سواری بر اعتراضات مردم به دنبال سوء استفاده از مشکلات آن‌ها در جهت منافع خود است.

نظر شما
پرونده ویژه