بازگشت آرامش به مرکز بیروت

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۹:۳۲:۰۹
کد خبر: ۹۳۶۴۲۶
بازگشت آرامش به مرکز بیروت
پس از آن که ده ها جوان معترض لبنانی در پنجاه و هشتمین روز از آغاز جنبش این کشور، عصر امروز شنبه در میادین و مناطق ریاض الصلح ، النجمه، الخندق، پل رینگ، الکولا، حمراء ، قُریطم و وَردان در مرکز و غرب بیروت تجمع و راهپیمایی کردند شنبه شب آرامش به این مناطق بازگشت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، پلیس امنیت داخلی لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که عده ای از جوانان معترض به وضع موجود، در مناطق یاد شده با نیروهای پلیس درگیر شدند و به طرف آنان سنگ پرتاب کردند اما پلیس خویشتن داری نشان داد و با بلندگو از جوانان خواست از تنش، تجمع و راه بندان اجتناب کرده و به خانه هایشان بازگردند.

در این بیانیه آمده است : تعداد اندکی از  جوانان، به رفتارهای ماجراجویانه ادامه دادند که پلیس با گاز اشک آور آنان را متفرق کرد و هشدار داد در صورت تکرار اقدام های تنش زا، تدابیر امنیتی خود را تشدید خواهد کرد.

شماری از جوانان هم با حمل و برافراشتن پرچم های لبنان و در حالی که سوار بر خودروهای شخصی علیه برخی مقام ها شعار می دادند و خواستار تحقق خواسته های اجتماعی و اقتصادی خود بودند از مرکز بیروت به سمت غرب آن حرکت کردند که موجب ترافیک سنگین در خیابان های این شهر شد.

 از ۲۵ مهرماه تاکنون هزاران کارگر، کارمند، جوانان حزبی و فعالان مدنی، دانشجویان و معلمان دانشگاه ها و مدارس خصوصی و دولتی با تظاهرات ، تجمع و اعتصاب در شهرهای مختلف لبنان خواستار اصلاح ساختار سیاسی، پایان دادن به سوء مدیریت و فساد مقام ها، رفع بیکاری، گرانی و تورم، جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی (لیره) و افزایش حقوق و مزایا هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز