با موافقت نمایندگان؛

سهم شهرداری از محل مالیات نقل و انتقال املاک تعیین شد

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۰۹:۱۹:۳۶
کد خبر: ۹۳۶۵۳۸
سهم شهرداری از محل مالیات نقل و انتقال املاک تعیین شد
نمایندگان مجلس با واریز ۲ درصد و یک درصد سهم عوارض شهرداری از محل مالیات نقل و انتقال قطعی املاک و انتقال حق واگذاری به این میزان موافقت کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها با 124 رأی موافق، 35 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 217 نماینده حاضر در جلسه با مفاد ماده 11 این لایحه موافقت کردند.

در ماده 11 آمده است: سازمان امور مالیاتی موظف است هنگام دریافت مالیات ماده(59) قانون مالیات مستقیم با اصلاحات و الحاقات بعدی موضوع مالیات نقل و انتقال قطعی املاک و انتقال حق واگذاری به ترتیب دودرصد(2%) ویک‌درصد(1%) به‌عنوان عوارض دریافت و به حساب شهرداری محل واریز نماید.

همچنین در ماده 59 قانون مالیات مستقیم آمده؛ نقل و انتقال قطعی املاک به مأخذ ارزش معاملاتی و به نرخ پنج درصد (5%) و همچنین انتقال حق واگذاری محل به ‌مأخذ وجوه دریافتی مالک یا صاحب حق و به نرخ دو درصد (2%) در تاریخ انتقال از طرف مالکان عین یا صاحبان حق مشمول مالیات ‌می‌باشد.

تبصره 1 ـ چنانچه برای مورد معامله ارزش معاملاتی تعیین‌ نشده باشد، ارزش معاملاتی نزدیکترین محل مشابه مبنای محاسبه ‌مالیات خواهد بود.

تبصره 2 ـ حق واگذاری محل از نظر این قانون عبارت است ازحق کسب یا پیشه یا حق تصرف محل یا حقوق ناشی از موقعیت ‌تجاری محل‌.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز