رییس کل بانک مرکزی:

روند کاهنده نرخ تورم ادامه می‌یابد

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۰۹:۲۸:۳۴
کد خبر: ۹۳۶۵۴۶
روند کاهنده نرخ تورم ادامه می‌یابد
رییس کل بانک مرکزی گفت: نوسان نرخ در بازار ارز و سایر بازارها تلاش می‌ شود با تداوم آرامش و تعادل در بازارها، آرامش برقرار و روند کاهنده نرخ تورم تداوم یابد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از بانک مرکزی، «عبدالناصر همتی»، رییس کل بانک مرکزی، در هشتمین نشست دوره ای با اقتصاددانان ضمن تشریح وضعیت ارزی کشور گفت:تداوم فشار تحریم ها در روند صادرات غیر نفتی کشور خللی بوجود نیاورده و این امر به خوبی در حال انجام است و تامین ارز واردات نیز بوسیله سامانه نیما انجام می شود و شاهد انجام روان تامین ارز در سامانه نیما هستیم.

همتی با اشاره به انتشار اخباری در زمینه کاهش صادرات غیرنفتی کشور تصریح کرد: صادرات غیرنفتی کشور در هشت ماهه ابتدایی امسال نسبت به سال گذشته از نظر وزنی افزایش داشته، اما اصلاح نرخ‌های پایه صادراتی و شفاف سازی میزان اظهار صادرات توسط صادرکنندگان، باعث کاهش ارزش اعلامی صادرات غیر نفتی شده بود، بنابراین روند صادرات غیرنفتی کشور رو به رشد است و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: با وجود فضای روانی ایجاد شده در بازار ارز و نوسان در این بازار در هفته‌های گذشته، اکنون با مدیریت بازار از نظر ریال و ارز توسط بانک مرکزی موجب ایجاد تعادل و آرامش دوباره در بازار ارز شد.

همتی همچنین با اشاره به کاهش نرخ ماهانه و نقطه به نقطه تورم تولیدکننده در آبان ماه گفت:  این آمار نشان دهنده موفقیت بانک مرکزی در کنترل تورم بوده و با وجود نوسان در بازار ارز و سایر بازارها برایتداوم آرامش و تعادل در بازار تلاش می شود. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز