رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران خبر داد؛

ایجاد ۱۲۶ هزار فرصت شغلی، سهم استان تهران در بودجه ۹۹/ رشد ۶۶درصدی بودجه عمرانی

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۱۱:۱۷:۲۶
کد خبر: ۹۳۶۶۳۲
ایجاد ۱۲۶ هزار فرصت شغلی، سهم استان تهران در بودجه ۹۹/ رشد  ۶۶درصدی بودجه عمرانی
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، سهم استان تهران از ایجاد یک میلیون شغل در سال آینده طبق لایحه بودجه ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، «نعمت اله ترکی»، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، امروز در نشست خبری با تشریح لایحه بودجه ۹۹استان تهران، با اشاره به اینکه، در سومین سال شرایط تحریمی قرار داریم،  ۶محور اصلی لایحه بودجه را انضباط مالی، کارآمدسازی بازار ارز، کاهش فقز، استمرار تامین کالاهای اساسی، تولید و اشتغال و فعالیت های عمرانی دانست.

ترکی اعتبارات هزینه ای استان تهران را ۹۴۴.۳ میلیارد تومان دانست که با رشد ۲۱ درصدی نسبت به سال ۹۸ همراه بوده است.

وی همچنین از رشد ۶۶درصدی بودجه عمرانی استان تهران خبر داد.

ترکی با بیان سیاست های مصرف اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای، از تامین اعتبار برای ۳۰طرح عمرانی در کل کشور خبر داد که استان تهران، ۶طرح آن را در بر می گیرد. احداث و نوسازی بیمارستان، ایجاد تاسیسات فاضلاب و توسعه شبکه حمل و نقل ریلی از جمله آن‌هاست.

ترکی در خصوص طرح ایجاد استان تهران جنوبی اظهار کرد: این طرح در قالب درخواست نمایندگان است و نیاز به کارشناسی در کمیسیون های تخصصی مجلس دارد تا مزایا و معایب آن روشن شود.

وی افزود: رویکرد این طرح ارائه خدمات بیشتر است و سازمان برنامه مخالفتی با این طرح ندارد و می تواند، امتیازاتی را جهت خدمات رسانی داشته باشد.

ترکی گفت: از نظر افزایش سرانه جمعیتی شهر تهران شاهد کاهش جمعیت بوده یعنی مهاجرت به تهران کمتر شده و مسیر مهاجرت ها به سمت شهرستان های پیرامون تغییر جهت داده است. تا جایی که نرخ رشد جمعیت تهران در سال جاری ۱،۷۳ اعلام شده که این نرخ برای شهرستان های پیرامون تهران دو برابر بوده‌ است، یعنی سالی حدود ۲۰۰الی ۳۰۰هزار نفر افزایش جمعیت در شهرهای پیرامونی اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران درباره وضعیت پرداخت یارانه و حمایت معیشتی استان تهران اظهار کرد: از حدود ۴میلیون و ۵۰۰هزار خانوار در تهران، ۴میلیون خانوار یارانه دریافت می کنند و آمار خانوارهای دریافت کننده حمایت معیشتی، هنوز به تفکیک استان ها اعلام نشده است.

ترکی درباره وضعیت حمل و نقل استان تهران در لایحه بودجه ۹۹ با گلایه از اینکه چرا مالیات بر ارزش افزوده در لایحه بودجه نیامده تا درآمدهای آن توزیع شود، گفت: سال گذشته درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده در کل کشور به مبلغ ۱۸هزار میلیارد تومان و در استان تهران ۷هزار میلیارد تومان بوده که ۳هزار میلیارد تومان آن به شهرداری تهران پرداخت شده است. باید پرسید چه میزان از آن برای توسعه حمل و نقل عمومی هزینه شده است؟

وی ادامه داد: اتمام ۹طرح کلیدی جاده ای بین استانی برای سال آینده در نظر گرفته شده است که بیش از ۷۰درصد این طرح ها تکمیل شده است. همچنین در حوزه حمل و نقل ریلی، راه اندازی و تکمیل قطارهای حومه ای و یا مترو برای خطوط تهران_پردیس، تهران_پاکدشت، تهران_ اسلامشهر، تهران_ قدس و تهران_ملارد در نظر گرفته شده و ردیف ویژه در بودجه۹۹ نیز ایجاد شده است.

نظر شما