آمار ۲۷ روزه اجرای طرح تشدید بازرسی اعلام شد؛

انجام بیش از ۶۶۹ هزار و ۸۲۶ مورد بازرسی از سطح بازار

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۱۳:۱۹:۱۹
کد خبر: ۹۳۶۷۵۶
انجام بیش از ۶۶۹ هزار و ۸۲۶ مورد بازرسی از سطح بازار
آمار بازرسی های انجام گرفته توسط بازرسان سازمان حمایت، صنعت، معدن و تجارت استان ها و همچنین بازرسی اصناف در ۲۷ روز نخست اجرای طرح تشدید بازار بعد از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین در سطح کشور منتشر شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از  شاتا، در یک هفته گذشته مجموعاً ۱۵۳ هزار و ۵۳۶ مورد بازرسی در سطح کشور در بخش عرضه انجام شده است.

در همین راستا برای ۱۱ هزار و ۵۴۳ متخلف صنفی پرونده تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی هر یک از استان ها ارسال شده است.

بنا بر این گزارش در طول این مدت بازرسان سازمان حمایت و بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها، ۹۲ هزار و ۸۲۸ مورد بازرسی انجام داده و برای ۷ هزار و ۲۷۰ واحد صنفی و خدماتی گزارش تخلف به ارزش بیش از ۶۸۲ میلیارد و ۹۵۸ میلیون ریال صادر کرده اند.

همچنین در این ۷ روز کاری آمار بازرسی های اتاق اصناف در سطح کشور ۶۰ هزار و ۷۰۸ مورد اعلام شده که موجب تشکیل پروند تخلف برای ۴ هزار و ۲۷۳ واحد صنفی با ارزش ریالی بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۸۹۷ میلیون ریال شده است.

در مجموع طی ۲۷ روز نخست اجرای طرح تشدید بازرسی در سطح کشور بعد از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین، بازرسان سازمان حمایت و سازمان های صمت استان ها و همچنین بازرسان اصناف با ۶۶۹ هزار و ۸۲۶ مورد بازرسی برای ۴۹ هزار و ۴۸۶ متخلف به ارزش یک هزار و ۹۱۸ میلیارد و ۳۰ میلیون ریال تشکیل پرونده داده و مراتب را جهت بررسی های بعدی به تعزیرات حکومتی ارجاع نموده اند.

شایان ذکر است؛ همزمان با تغییر نرخ بنزین در کشور و در راستای جلوگیری از افزایش قیمت انواع کالا و خدمات در سطح عرضه، طرح تشدید بازرسی با همکاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بازرسی سازمان های صمت استان ها، بازرسی اصناف و همچنین تعزیرات حکومتی در حال اجراست و با هرگونه تخلف گرانفروشی، احتکار و امتناع از عرضه به طور جدی برخورد می شود.

گفتنی است؛ آمار بازرسی های انجام گرفته به صورت روزانه منتشر می شود و همچنین مردم عزیز کشورمان در صورت برخورد با هرگونه تخلف صنفی به ویژه در حوزه گرانفروشی، احتکار و امتناع از عرضه می توانند شکایات خود را به ۴ روش حضوری، تلفن ۱۲۴، سامانه ثبت شکایت ۱۲۴ و آپلیکیشن آپ به اطلاع مراجع نظارتی جهت بررسی های لازم برسانند.

نظر شما