حزب الله:

نقشه‌های آمریکا برای تضعیف لبنان شکست خورده است

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۱۷:۵۰:۰۷
کد خبر: ۹۳۶۹۴۸
نقشه‌های آمریکا برای تضعیف لبنان شکست خورده است
شیخ « نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان امروز (یکشنبه) درباره سفر «دیوید هیل» معاون وزیر امور خارجه ی آمریکا در امور سیاسی به بیروت گفت: طرح و نقشه های آمریکا برای تضعیف لبنان و مقاومت آن از جمله وضع تحریم های ۳۰ سال گذشته علیه حزب الله شکست خورده است و ما آشکارا روبروی هیات حاکمه آمریکا ایستاده ایم و طرح های آن را ناکام می گذاریم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، قاووق در گردهمایی سیاسی در شهر نبطیه در جنوب لبنان گفت: آمریکا راه دشمنی با لبنان را در پیش گرفته و یکی از اهدافش تضعیف قدرت دفاعی لبنان در رویارویی با رژیم اسراییل است.

وی افزود: مقام های کاخ سفید هیچ گاه با صداقت با مردم لبنان مواجه نشده اند بلکه همواره از جمله در جنگ ۳۳ روزه در تابستان ۱۳۸۵ خورشیدی میان حزب الله و رژیم صهیونیستی ، از این رژیم طرفداری و پشتیبانی کردند.

عضو شورای مرکزی حزب الله هدف دیگر دیوید هیل را فشار بر مقاومت لبنان و تشدید تنش و ایجاد هرج و مرج در لبنان خواند و اظهار داشت: طرح و نقشه های آمریکا برای تضعیف لبنان و مقاومت آن از جمله وضع تحریم های ۳۰ سال گذشته علیه حزب الله شکست خورده است و ما آشکارا روبروی هیات حاکمه آمریکا ایستاده ایم و طرح های آن را ناکام می گذاریم.

نبیل قاووق هم چنین گفت: تحریم های سیاسی و اقتصادی آمریکا از طرف وزارت خزانه داری این کشور نه تنها علیه حزب الله است که نشانگر دشمنی با مردم و نقض حاکمیت ملی  لبنان و ضد منافع شهروندان این کشور است.

وی اظهار داشت: تحریم ها و نیز تروریست خواندن حزب الله توسط آمریکایی ها نه تنها  این حزب را تضعیف نکرده بلکه به شمار طرفداران حزب الله در لبنان و محبوبیت «سید حسن نصرالله» دبیرکل آن افزوده است. نظرسنجی هایی که خود آمریکایی ها انجام داده اند این نکته را تایید می کند.

دیوید هیل معاون سیاسی «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه ی آمریکا قرار است پایان این هفته به بیروت سفر و با برخی از مقام های لبنان دیدار و گفت وگو کند.   

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز