رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار:

گرانی سوخت هیچ ارتباطی با گرانی میوه ندارد/ کمبود میوه برای شب یلدا نداریم/ فراوانی میوه برای شب یلدا

۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۰۴:۵۰:۴۲
کد خبر: ۹۳۷۳۶۱
گرانی سوخت هیچ ارتباطی با گرانی میوه ندارد/ کمبود میوه برای شب یلدا نداریم/ فراوانی میوه برای شب یلدا
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار اظهار کرد: امسال با توجه به فراوانی بار میوه در سال جاری، هیچ کمبودی در این زمینه برای تدارک تقاضای مردم در شب یلدا نداریم.

«اسدالله کارگر»، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار، در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی برنا با بیان اینکه فعالان بخش خصوصی در زمینه میوه و تره‌بار پیش بینی‌های لازم برای شب یلدا را انجام داده‌اند، گفت: امسال با توجه به بارش‌ها، با مازاد عرضه در میوه‌هایی مثل سیب روبه‌رو هستیم و هیچ‌کدام از محصولات باغی دچار یخ‌زدگی یا سرما‌زدگی نشده‌اند.

این فعال اقتصادی همچنین با تاکید بر اینکه پس از بالا رفتن نرخ بنزین تاکنون هیچ افزایش قیمتی در بازار میوه نداشتیم، گفت: برای حمل و نقل بار میوه و تره بار تنها 60 لیتر در هفته به مصرف بنزین اضافه می‌شود که این مازاد مصرف نسبت به باری که در هفته جابه‌جا می‌شود، به هیچ عنوان قابل توجه و محاسبه نیست، بنا‌بر‌این گرانی بنزین هیچ ارتباطی با گرانی میوه ندارد.

کارگر درباره وضعیت صادرات میوه خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته کشور و در ایام پایانی سال، با کمبود سیب مواجه می‌شد اما امسال به مقدار 1و نیم برابر سال گذشته مازاد تولید سیب داریم.

او با اشاره به کیفیت بالای محصولات باغی ایران ادامه داد: از آن‌ جایی که صادرات محصولات کشاورزی ظرفیت بالایی برای ارز آوری دارد، پیشنهاد می‌کنم مسولان مربوطه باتوجه به مازاد تولید سیب در سال جاری مقدمات صادرات آن را فراهم کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار گفت: اقلیم ایران و چهار فصل بودن کشورمان باعث افزایش کیفیت انواع میوه و مرکبات شده تا جایی که هندوانه‌های شب یلدا به صورت تازه قرار است از زمین‌های کشاورزی برداشت شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز