امیر قطر و ترامپ درباره آخرین تحولات منطقه گفتگو کردند

۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۰۸:۰۴:۳۹
کد خبر: ۹۳۷۵۱۴
امیر قطر و ترامپ درباره آخرین تحولات منطقه گفتگو کردند
امیر قطر و رئیس‌جمهوری آمریکا طی گفت‌وگویی تلفنی، به بررسی روابط استراتژیک میان این دو کشور و نیز آخرین تحولات منطقه پرداختند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، خبرگزاری رسمی قطر( قنا)، شامگاه دوشنبه در بیانیه‌ای، از گفت‌وگوی تلفنی «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا خبر داد.

در این بیانیه آمده است: امیر قطر و ترامپ به بررسی روابط استراتژیکِ مستحکم میان این دو کشور و اهمیت تقویت مناسبات پرداختند.

امیر قطر و رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین برخی از مسائل و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این گفت‌وگوی تلفنی در شرایطی انجام می‌شود که طرف قطری از حصول «پیشرفتی اندک» در روند حل و فصل بحران خلیج‌فارس از زمان آغاز مذاکرات با عربستان سعودی، خبر داده است.

روز گذشته «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر طی سخنانی، از «شکسته شدن بن‌بست» در تماس‌ها با عربستان سعودی، خبر داد و خاطرنشان کرد که این امر نتیجه «حسن نیت» هر دو طرف بوده و تحت فشار خارجی نبوده است.

دولت دونالد ترامپ بارها گام‌هایی را برای ایجاد آشتی میان اعضای شورای از هم‌پاشیده خلیج‌فارس برداشته است تا صف این کشورها را به منظور مقابله با آنچه «تهدید ایران علیه ثبات منطقه» ادعا می‌‌کند، یکپارچه سازد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز