خبرگزاری اسپوتنیک:

چین و روسیه قطعنامه‌ای را برای حمایت از کره‌شمالی ارائه کردند

۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۰۸:۰۸:۴۶
کد خبر: ۹۳۷۵۱۶
چین و روسیه قطعنامه‌ای را برای حمایت از کره‌شمالی ارائه کردند
چین و روسیه پیش نویس قطعنامه ای را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه دادند که بر اساس آن برخی تحریم‌ها علیه کره شمالی «با هدف تقویت معیشت مردم» پایان می‌یابد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایندگان روسیه و چین در سازمان ملل بامداد سه‌شنبه با ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای، برداشتن تحریم‌های صادراتی کره شمالی در حوزه‌های غذای دریایی، منسوجات و مجسمه‌سازی را خواستار شدند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این پیش‌نویس قطعنامه، پیشنهاد می‌دهد که همکاری‌های بین کره‌ای درخصوص جاده و خطوط ریلی از تحریم‌ها معاف شوند و تمام تدابیر اعمالی پیشین که توسط شورای امنیت سازمان ملل که مستقیما معیشت مردم این کشور را هدف قرار می‌داد، لغو شوند.

این پیش‌نویس همچنین خواستار «احیای سریع مذاکرات شش جانبه یا از سر گیری مباحثات چندجانبه در هر شکل مشابه با هدف تسهیل راهکار جامع و مسالمت‌آمیز از طریق گفت‌وگو، کاهش تنش در شبه‌جزیره کره و ارتقای همزیستی مسالمت‌آمیز و همکاری‌های منطقه‌ای منفعت‌بار در شمال شرقی آسیا» شد.

خبرگزاری «رویترز» هم که نسخه‌ای از پیش‌نویس قطعنامه مذکور را مشاهده کرده، می‌نویسد: «[این طرح] همچنین می‌خواهد ممنوعیت اشتغال مردم کره شمالی در خارج از این کشور برداشته شده و الزام بازگشت تمام کارگران کره شمالی به کشورشان در هفته آینده لغو شود».

بر این اساس، هنوز مشخص نیست که این پیش‌نویس در چه روزی برای رای‌گیری به جلسه 15 عضو شورای امنیت آورده می‌شود. هر قطعنامه برای تصویب شدن در شورای امنیت به 9 رای و عدم وتو از سوی پنج عضو دائم این شورا (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) نیاز دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز