رونمایی از سردیس رودکی در دانشگاه دولتی مسکو

۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۱۲:۵۱:۴۷
کد خبر: ۹۳۷۷۳۴
رونمایی از سردیس رودکی در دانشگاه دولتی مسکو
سردیس رودکی در دانشگاه دولتی مسکو روز گذشته با حضور سفیر ایران رونمایی شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سردیس «ابوعبدالله رودکی»، ادیب نامدار و استاد شاعران زبان پارسی، اهدایی توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران، روز دوشنبه با حضور مهدی سنایی سفیر کشورمان، ویکتور سادونیچی رئیس دانشگاه دولتی مسکو، ابی الگاضییف رئیس دانشکده آسیا و آفریقای دانشگاه دولتی مسکو، معاونین سفارتخانه های افغانستان و تاجیکستان و نیز جمعی از اساتید و دانشجویان این دانشکده رونمایی شد.

ویکتور سادونیچی رئیس دانشگاه دولتی مسکو نیز در این مراسم ضمن اشاره به پیوندهای عمیق فرهنگی و تاریخی بین اقوام پارس زبان و مردم روسیه، بر اهمیت توسعه روابط فرهنگی و آکادمیک در بین اقشار مختلف جوامع این کشورها تاکید کرد. وی همچنین با اشاره به همکاری های گسترده سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با دانشگاه دولتی مسکو در سالهای اخیر و از جمله برگزاری چهار دوره اجلاس روسای دانشگاه های برتر دو کشور، از زحمات سفیر کشورمان تقدیر و تشکر نمود.

مهدی سنایی سفیر کشورمان در روسیه در مراسم رونمایی از این سردیس، با اشاره به جایگاه بالای رودکی در ادبیات و شعر پارسی و نقش موثر آن در بسط این زبان در منطقه، این شاعر بزرگ ایرانی را عامل پیوند دهنده ملت های پارسی زبان دانست و بر اهمیت آموزش و فراگیری مفاهیم بلند در اشعار وی تاکید نمود.

دانشگاه دولتی مسکو (لمونوسف) بزرگترین دانشگاه فدراسیون روسیه می باشد که در سال 1755 تاسیس گردیده است و بیش از 40 هزار دانشجو در آن تحصیل می کنند که 20% از آنان را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند. اخیرا ولادیمیر پوتین حکم ریاست ویکتور سادونیچی را بعنوان رئیس این دانشگاه تمدید نموده است.

یادآور می شود پیش از این نیز مجسمه ها و سردیس های اهدایی از سوی سفارت ج.ا.ایران در مناطق مختلف روسیه نصب و رونمایی شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز