دبیر شورای عالی امنیت ملی:

بلای تروریسم و افراط گرایی هنوز در منطقه وجود دارد

۱۳۹۸/۰۹/۲۷ - ۱۰:۱۴:۲۳
کد خبر: ۹۳۸۱۱۳
بلای تروریسم و افراط گرایی هنوز در منطقه وجود دارد
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: تروریسم و افراط گرایی بلایی است که هنوز در منطقه ما ادامه دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از نورنیوز، «دریابان علی شمخانی»، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، در افتتاحیه دومین نشست گفت و گوی امنیت منطقه ای که صبح امروز در تهران و با حضور ۷ کشور ایران، روسیه، چین، هند، افعانستان، ازبکستان و تاجیکستان برگزار شد، گفت: تروریسم و افراط گرایی بلایی است که هنوز در منطقه ما ادامه دارد و صلح، امنیت و رفاه مردم را در کنار سایر عوامل زیان بار تحت تاثیر قرار داده است.

او افزود: به جز همکاری و همراهی و شناخت درست ریشه های پیدایش و ترویج تهدید ات منطقه ای مسیر دیگری برای مقابله موثر با آن وجود ندارد.

شمخانی خاطر نشان کرد: در کنار تروریسم، شاهد تداوم حضور زیان بار برخی طرف های فرامنطقه ای هستیم که هم بخشی مهم از دلایل ایجاد تروریسم و افراطی گری در این منطقه است و هم بر شدت آن افزوده است.

او ادامه داد: بیش از 40 سال است که ثبات و توسعه در افغانستان تحت تاثیر اشغال خارجی، جنگ داخلی و جنگ با تروریزم است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان افزود: بعد از شکست داعش در عراق و افغانستان، یکی از دغدغه های امنیتی، انتقال عناصر شکست خورده داعش از عراق و سوریه به افغانستان برای طراحی، سازماندهی و اجرای اقدامات تروریستی در داخل این کشور و همسایگان ان است.

شمخانی در پایان با قدردانی از حضور و مشارکت فعال کشورهای حاضر در نشست خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم ضمن تبادل نظر و تبیین و تحلیل ابعاد مختلف بحران در افغانستان، به راهکارهای عملی برای تقویت همکاری های امنیتی دسته جمعی و مقابله با این چالش ها که تاثیر مستقیمی بر تقویت ثبات و امنیت در داخل افغانستان و همچنین امنیت تمامی همسایگان آن و کشورهای منطقه دارد، برسیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز