نیویورک تایمز:

واشنگتن نباید درب‌های دیپلماسی با ایران را ببندد

۱۳۹۸/۰۹/۲۸ - ۱۹:۳۶:۵۵
کد خبر: ۹۳۸۷۳۸
واشنگتن نباید درب‌های دیپلماسی با ایران را ببندد
به دنبال انجام تبادل زندانیان میان آمریکا و ایران، روزنامه نیویورک تایمز روز پنجشنبه نوشت: واشنگتن نباید درب‌های دیپلماسی با ایران را ببندد و مذاکرات طرفین باید هرچه زودتر انجام شود.

به گزارش گروه سیاسی برنا، افزایش تنش میان واشنگتن و تهران نشانه‌ای از پایان و شکست دیپلماسی نیست، بلکه مذاکرات احتمالی دو کشور را با خطر  مواجه می کند.  
نیویورک تایمز می‌نویسد، در حالی که با آغاز تبادل زندانیان زمزمه‌هایی برای ازسرگیری مذاکرات میان آمریکا و ایران به گوش می رسید اما آغاز اعتراضات خیابانی در ایران، مقامات آمریکا را به تغییر سیاست خود در قبال ایران وا داشت.  
" دولتمردان آمریکا نباید هرگز از اعتراضات خیابانی ایران استفاده ابزاری کنند و مجدد امیدهایی که برای ازسرگیری مذاکرات میان تهران و واشنگتن شعله ور شده بود را خاموش کنند."  
نیویورک تایمز در مقاله خود در مورد سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران هشدار داد و نوشت: با توجه به ادامه سیاست‌های فشار حداکثری علیه تهران، دولت تضعیف شده و به احتمال  زیاد با ادامه چنین رویکردی از سوی کاخ سفید، افراطیون دوباره در انتخابات آتی پارلمان ایران به قدرت برسند.  
به نوشته نیویورک تایمز، واشنگتن در این بهره حساس باید ارتباطات دیپلماسی با ایران را جدی بگیرد، در حالی که ممکن است فرصت موفقیت در این مقطع زمانی پایین باشد.  
"دولت ترامپ در سال گذشته با خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را از سرگرفت و به امید بازگشت ایران بر سر میز مذاکرات سیاست فشار حداکثری خود علیه ایران را تشدید کرده است. "

 

نظر شما