برنی سندرز:

نتانیاهو نژادپرست است

۱۳۹۸/۰۹/۲۹ - ۰۹:۲۷:۱۰
کد خبر: ۹۳۸۷۸۸
نتانیاهو نژادپرست است
سناتور دموکرات نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا با نژادپرست خواندن نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، خواستار تعدیل سیاست‌های واشنگتن در قبال فلسطینیان شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از العالم، سناتور «برنی سندرز» نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا، بامداد امروز (جمعه) گفت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی «نژادپرست» است.

سندرز طی سخنرانی در پنجمین مراسم مناظره نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده آمریکا، ضمن نژادپرست دانستن نتانیاهو، گفت واشنگتن باید سیاستی در قبال اسرائیل داشته باشد که همزمان با تأمین امنیت آنها، چشم‌انداز حامی فلسطین نیز داشته باشد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» وی در این باره توضیح داد: «اسرائیل حق موجودیتیِ خود را دارد، نه فقط وجود داشتن بلکه زندگی کردن در صلح و امنیت. اما سیاست خارجی آمریکا نباید فقط حامی اسرائیل باشد. ما باید حامی فلسطین نیز باشیم.»

این سناتور دموکرات با اشاره به رسمی شدن اتهامات فساد دولتی نتانیاهو، اظهار داشت: «ما باید درک کنیم که اکنون اسرائیل تحت رهبری نتانیاهو است، کسی که اخیراً به ارتشاء متهم شده، کسی که از نظر من یک نژادپرست است.»

سندرز ادامه داد که آمریکا باید سیاستی درخصوص فلسطین اشغالی اتخاذ کند که به «بحران فجیع در غزه که در آن 60 تا 70 درصد جوانان بیکار هستند» پاسخ دهد.

وی همچنین افزود که اگر وی به عنوان اولین رئیس‌جمهور یهودی آمریکا برگزیده شود، کمک‌ها به رژیم صهیونیستی را محدود می‌کند تا دستمایه‌ای شود برای ممانعت از گسترش شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری و دیگر اقدامات که روابط اسرائیل-فلسطین را تنش‌بار می‌کند.

سندرز پیشتر هم طی سخنرانی در نشست «جامعه اسلامی آمریکای شمالی» با تاکید بر متوازن‌شدن رویکرد آمریکا در قبال فلسطین اشغالی، گفته بود: «ایالات متحده باید در زمینه این منازعه طولانی مدت رویکردی متوازن اتخاذ کند که نتیجه آن به پایان اشغالگری اسرائیل منجر شود و به مردم فلسطین استقلال و حق تعیین سرنوشت در کشور مستقل خودشان داده شود».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز