حضرت آیت الله سیستانی:

بستن ادارات دولتی و نهادهای آموزشی هیچ توجیهی ندارد

۱۳۹۸/۰۹/۲۹ - ۱۲:۲۷:۰۱
کد خبر: ۹۳۸۸۷۴
بستن ادارات دولتی و نهادهای آموزشی هیچ توجیهی ندارد
ضرت آیت الله العظمی سیستانی روز جمعه در بیانیه ای به نکات مهم و موضوعات جدیدی درباره تحولات عراق اشاره کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از شفقنا، مرجع تقلید عالیقدر شیعیان جهان در این بیانیه عنوان کردند: بستن ادارات دولتی و نهادهای آموزشی هیچ توجیهی ندارد.

ایشان همچنین خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام پس از تدوین قانونی منصفانه برای آن شدند و عنوان کردند: تصویب قانون انتخاباتی که مطابق خواسته های مردم نباشد، به برون رفت از بحران کمکی نمی کند.

مرجعیت عالی دینی همچنین خواستار تشکیل دولتی فارغ از هرگونه بحث و مجادله شدند که انتخابات زودهنگام را براساس یک قانون منصفانه و تحت نظارت یک کمیسیون مستقل برگزار کند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کشور همچنان درگیر اوضاع سخت و نگران کننده است و گروههای مختلفی از شهروندان همچنان به مشارکت در تظاهرات و تجمعات اصلاح طلبانه مسالمت آمیز ادامه می دهند در حالی که برخی از افراد فعال آن تظاهرات در معرض ترور، ربایش و تهدید قرار می گیرند . در مقابل بسیاری از ادارات دولتی و نهادهای آموزشی بدون هیچ گونه ضرورتی بسته می شوند و اموال برخی از شهروندان در معرض آتش سوزی و تخریب قرار می گیرند و بسیاری نیز از ضعف اقتدار دولت و عصیان برخی علیه شهروندان و قوانین و مقررات زندگی عمومی کشور شکایت می کنند.

در خطبه قبلی اشاره کردیم که تنها مردم منشأ حکومت ها هستند و مشروعیت خود را ازآنها می گیرند- همچنانکه در قانون اساسی نیز آمده است- براین اساس نزدیکترین راهها و صلح آمیزترین آنها برای خروج از بحران کنونی وجلوگیری از رفتن آن به سمت مسیر نامعلوم، هرج و مرج و – خدای ناکرده- درگیری داخلی، رجوع به مردم با اجرای انتخابات زودهنگام پس از تدوین قانونی منصفانه و تشکیل کمیسیونی مستقل برای اجرای آن و ایجاد راهکار نظارت فعال بر کلیه مراحل کار آن است به طوری که امکان اعتماد دوباره به روند انتخاباتی را فراهم آورد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز