سخنگوی جامعه روحانیت مبارز:

از ابتدا بنا نبوده جامعه روحانیت مبارز لیست انتخاباتی دهد/ درباره پیوستن پایداری‌ها به شورای ائتلاف نتیجه روشنی وجود ندارد

۱۳۹۸/۱۰/۰۳ - ۰۵:۴۰:۰۰
کد خبر: ۹۳۹۷۵۴
از ابتدا بنا نبوده جامعه روحانیت مبارز لیست انتخاباتی دهد/ درباره پیوستن پایداری‌ها به شورای ائتلاف نتیجه روشنی وجود ندارد
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: از ابتدا بنا نبوده است که جامعه روحانیت مبارز لیست انتخاباتی دهد.

«غلامرضا مصباحی مقدم»، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، درباره علت عدم ارائه لیست انتخاباتی توسط جامعه روحانیت مبارز، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: از ابتدا بنا نبوده جامعه روحانیت مبارز لیست انتخاباتی دهد.

مصباحی مقدم افزود: به هر حال جامعه روحانیت مبارز به نوعی رهبری اصولگرایان را به دست گرفته  و تلاش کرده است تا ائتلافی از اصولگرایان تشکیل دهد. اتفاقی که در ماه‌های قبل رخ داد این بود که آقایان جزو شورای ائتلاف با جامعه روحانیت گفتگو کردند و از جامعه روحانیت برای تشکیل ائتلافی از وحدت همه جریانات اصولگرایی کمک خواستند. در نتیجه جامعه روحانیت مبارز در برابر این درخواست، اعلام آمادگی کرد و آن را پذیرفت مبنی بر اینکه هم در این باره بر وحدت اصولگرایان نظارت کند و هم در این باره داوری کند.

او در پاسخ به این سوال که این داوری و نظارت جامعه روحانیت مبارز از سوی پایداری‌ها نیز پذیرفته شده است یا خیر؟ عنوان کرد: هنوز در این باره نتیجه روشنی به دست نیامده است. نتیجه را باید از سخنگوی شورای ائتلاف پرسید که وضعیت به چه صورت است.

گفته‌های مصباحی مقدم در حالی است که حجت‌الاسلام محمدناصر سقای بی‌ریا، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، قبلا در این باره گفته بود: «طرح این مساله که جبهه پایداری باید مواضع ما را قبول داشته باشد، خود علیه وحدت است. اینکه ما جزو سیستم و مکانیزم دستوری آن‌ها قرار بگیریم شاید ممکن نباشد اما ما فکر می‌کنیم می‌توانیم وحدت را میان تمامی نیروهای انقلابی ایجاد کنیم و طراحی برای این موضوع نیز داریم. زمان گفتمان اصول‌گرایی اندکی منسوخ شده و اکنون گفتمان «نیروهای انقلاب» مطرح است لذا جبهه پایداری اساسا کاری با اصول‌گرایی ندارد؛ هر شخصی ارزش‌های انقلابی را قبول داشته باشد ما نیز او را قبول داریم.»

نظر شما