واکنش یک حقوقدان به بررسی طرح مجازات حبس تعزیری:

اگر هدف مصوبه مجلس تقلیل مجازات حبس باشد اقدام موثری است

۱۳۹۸/۱۰/۰۳ - ۰۵:۳۲:۰۰
کد خبر: ۹۳۹۹۶۹
اگر هدف مصوبه مجلس تقلیل مجازات حبس باشد اقدام موثری است
فریده غیرت می‌گوید: اگر هدف این مصوبه مجلس این باشد که مجازات حبس را تقلیل دهند به نظر من اقدام موثر و خوبی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار برنا؛ در جلسه علنی صبح روز یکشنبه (1 دی) مجلس شورای اسلامی، بررسی طرح مجازات حبس تعزیری در دستور کار قرار گرفت.

در جریان بررسی طرح کاهش مجازات حبس تعزیری با ماده 3 این طرح با 148 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 205 نماینده حاضر در صحن موافقت شد.

براساس ماده 3 این طرح؛ عبارت «حبس بیش ‌از 25 سال» در ذیل درجه یک ماده (19) قانون مجازات اسلامی مصوب 1392/2/1 به عبارت «حبس بیش ‌از 25 سال تا 30 سال» اصلاح و یک تبصره به‌شرح زیر به‌عنوان تبصره (6) به ماده مذکور الحاق می شود: تبصره6- تمام حبس های ابد غیرحدی مقرر در قانون به حبس درجه یک تبدیل می شود.

«فریده غیرت» حقوقدان و وکیل در اینباره به خبرنگار برنا می‌گوید: این یک قانون است که مصوب شده تا میزان حصر را کاهش دهند و برای ما لازم‌الاجراست.

او این طرح را موثر قلمداد کرد و افزود: اگر هدف این مصوبه این باشد که مجازات حبس را تقلیل دهند به نظر من اقدام موثر و خوبی خواهد بود.

این حقوقدان در ادامه اظهار داشت: اگر بخواهیم با حسن نیت به این مصوبه نگاه کنیم، باید اینطور تلقی کنیم که در جهت کاهش زندانیان است و برای کاهش میزان حبس.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز