ممانعت صهیونیست‌ها از ورود بازرسان دیوان کیفری به فلسطین

۱۳۹۸/۱۰/۰۱ - ۱۹:۲۶:۰۰
کد خبر: ۹۳۹۹۹۱
ممانعت صهیونیست‌ها از ورود بازرسان دیوان کیفری به فلسطین
بدنبال رأی دیوان کیفری بین‌المللی درخصوص تحقیق درباره جنایت جنگی رهبران رژیم صهیونیستی، این رژیم قصد دارد مانع از حضور بازرسان این مرکز به فلسطین اشغالی شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه خبری "عکا" به نقل از روزنامه صهیونیستی "اسرائیل هیوم" (اسرائیل امروز)، مقام‌های این رژیم چندین راه در خصوص تصمیم دادستان کل دیوان بین‌المللی کیفری برای مجرم شناختن رهبران تل‌آویو در حق مردم فلسطین در دستور کار دارند که یکی از این راه‌ها، جلوگیری از ورود بازرسان این دیوان به فلسطین اشغالی است.

از سوی دیگر یک مسؤول سیاسی رژیم صهیونیستی درخصوص این تصمیم دیوان بین‌المللی کیفری گفته است: نباید وحشت کرد. با وجود این‌که موضوع دشواری روی داده است، اما ابزارها و لوازم زیادی برای برخورد با این تصمیم دیوان وجود دارد، چرا که این مسأله طی یک سال تمام نخواهد شد و تحقیقات برای سال‌ها ادامه خواهد یافت.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به اظهارات دادستان دیوان کیفری بین‌المللی مدعی شد: روز سیاهی برای واقعیت و عدالت است.

"یسرائیل کاتس" وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد؛ ادعاهای دادستان لاهه بی پایه و اساس است.

"بتسلیئیل سموتریچ" وزیر راه رژیم صهیونیستی نیز مواضع دیوان کیفری بین المللی را خصمانه خواند و گفت: تشکیلات خودگردان خسارات بسیاری در محافل بین المللی به اسرائیل وارد می کند و تل آویو باید این تشکیلات را نابود کند.

"بنی گانتس" رهبر حزب "ائتلاف آبی و سفید" نیز ضمن بی‌پایه خواندن درخواست تحقیقات دیوان بین‌المللی کیفری علیه این رژیم، در ادعایی مضحک افزود: ارتش اسرائیل، اخلاق مدارترین ارتش در دنیا است و هیچ جنایتی مرتکب نشده است.

"فاتو بنسودا" دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی روز جمعه از تلاش برای آغاز تحقیقات این دادگاه درباره جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، کرانه باختری و قدس شرقی خبر داد.

پیش‌تر نیز دادستان دیوان کیفری بین‌المللی با انتشار بیانیه‌ای در مورد ارتکاب جنایات جنگی در فلسطین اشغالی توسط رژیم صهیونیستی، هشدار جدی داده بود.

مقام‌های فلسطینی تاکنون بارها از دادگاه لاهه خواسته‌اند که در خصوص جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در کرانه باختری و غزه مرتکب شده است، تحقیق کند.

نظر شما